• Anonym

Hur gör jag för att få ut mest pengar för mina saker?

Jag behöver få sålt lite saker för att få in pengar så ekonomin går ihop. Har dyra lån jag vill lösa bland annat. Undrar nu hur man ska göra för att tjäna så mycket som möjligt när man säljer typ "loppisgrejer"? Har ganska mycket helt nya böcker, gamla VHS-filmer, ett Nintendo Wii med några spel, LP-skivor och annat "småtjafs" som prydnadssaker och liknande, vart säjer man sånt bäst? Bor i närheten av Göteborg så kanske nån har tips på second hand affärer som köper in saker? Andra tips på hur man kan få in extrapengar på enkelt sätt mottages gärna. Jag är föräldraledig och tar något extrapass på jobbet ibland för att dryga ut kassan.

• Svar på tråden Hur gör jag för att få ut mest pengar för mina saker?
  • evil eye

Finns det inte loppisar i Göteborg som man kan hyra bord hos och sälja sina saker?

• Anonym

Har dålig koll på det eftersom jag inte bor i Göteborg utan utanför, det skulle väl vara ett bra sätt kanske..

• camave

mest pengar får du nog på Tradera eller blocket.

finns många grupper på fecebook nu för tiden där man kan köpa och sälja grejer gratis.
    Jag skriver ofta i min statusrad om grejer jag vill sälja och det är ofta kompisar som köper av mig.

Bor du i hus så ha garageloppis.

Annars sälja grejer på loppis är skitkul men inge man blir rik på. ..         

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Anonym

Tradera kanske man ska prova, har bara använt Blocket tidigare. Bor i hus men det är så långt ute på landet så jag skulle nog inte få så många besökare till mitt garage tyvärr...

• Anonym (F)

jag är oxå som dig som måste sälja bort saker och det gör jag på facebook, har sålt där och funkar bra och det är gratis, både blocket och tradera kostar..

• Anonym

Vad för saker har du sålt på FB?

• lillangel

Ta bara ett råd innan du lägger ut på tradera! de krävs strategi för att få saker sålda där, här får du lite tips

1. beskriv det du lagt upp väl som ex jacka,lägg ut måtten på den, sen beskriver du på kläder hur bra skick de är och hur du upplevt plagget själv. om de finns defekt  på ett plagg så skriv de och samtidigt höja det med att det är lågt utrop pga av den orsaken. VIKTIGT att du tar bra bilder och lägger ut.

2 sätt så lågt utrop du kan beroende på sakens värde, det kostar mer om du sätter högt utrop  
    använd aldrig -köpnu eller reservationspris för då backar köpare, det är irriterande, men köp nu använder du enbart om det finns ett plagg som du verkligen inte vill sälja under "köp nu priset" 

3 frakten är viktig med, se till att du inte tar överpris på frakt.

om du har mamma kläder som ligger och skräpar så vet jag att de säljs som smör.

Tradera är kul! Lycka till! 

• Anonym (mm)

I Göteborg finns flera olika loppis där du kan hyra bord, Kommersen och Kvibergs Marknad är de två mest populära nu på vintern. Men om du är där så ska jag varna att du inte får så mycket för dina saker, kanske 1 kr per bok och 5-10 kr/ film om ni åker in till Göteborg så finns det många olika skivsäljare som också köper skrivor och LP - skrivor men då bara dom de anser är prisvärda. Jag gick dit med två påsar med skrivor och fick sålt 3 st för 30 kr. Men då var det mycket dåliga samlings skivor.  Ska iväg och sälja mina LP Skivor där snart också.
    Blocket fungerar nog bäst till ditt Nintendo Wii med spelen.
    Du kan ju även köpa och sälja barnkläderna i second hand marknaden för att spara och tjäna lite extra pengar.
    På kommersen så säljs barnkläder för ca 1- 20 kr/st beroende på stl och kvalitet.
    Rensa ur din egen garderob också så är det mer plats för det du faktiskt använder.
    Annars är Tradera/ loppi/ blocket/ FB är bra platser att sätta ut saker på.
    Finns även en gratis köp och sälj här på Familjeliv.

Svar på tråden Hur gör jag för att få ut mest pengar för mina saker?