• kossan

klump i vanligmjölk??? Hjälp???

alldeles nyss tog jag mig ett kallt glas mjölk och i sista klunken så fick jag en klump i munnen, gick direkt och spottade ut, och det var som vita små klumpar, kändes som chokladpudding i konstistensen....

Mjölken spakade helt normalt(jag är väldigt känslig när det gäller mjölk som smakar konstigt) , var ej förgammal, vad kan det vara?   Är det farligt/dåligt att ha druckit det, jag svalde inte just det men resten av mjölken i glaset åkte ner..... 

• Svar på tråden klump i vanligmjölk??? Hjälp???
  • delih

Mjölken kan ju ibland bli dålig innan utgångsdatumet, fast bara för att det är klumpar i mjölken är det ingenting som är farligt.  Om nu något annat skulle ha hamnat i mjölken vet man ju inte men förmodligen var det nog bara en "surklump". :)

• Lajkie

Blä vad äckligt! Jag skulle ha kräkts.

Men håller med föregående: Säkerligen ingen fara, men ändock vidrigt

• kossan
    delih skrev 2011-11-19 22:52:06 följande:
    Mjölken kan ju ibland bli dålig innan utgångsdatumet, fast bara för att det är klumpar i mjölken är det ingenting som är farligt.  Om nu något annat skulle ha hamnat i mjölken vet man ju inte men förmodligen var det nog bara en "surklump". :)

men är det konstigt att dricka då? jag är LIVRÄDD för magsjukor:/
    Borde den inte ha smakat konstigt, eller surt. Mjölken öppnades i gårkväll och har stått i kylen sen dess, s¨å då borde den ha smakat konstigt väl? :/   
  • kossan
    Lajkie skrev 2011-11-19 22:56:42 följande:
    Blä vad äckligt! Jag skulle ha kräkts.

Men håller med föregående: Säkerligen ingen fara, men ändock vidrigt
    hehe det är precis det jag är rädd för, att kräkas! Därav skriver jag här för att se vad ni tror! :P
  • delih

Ingen aning faktiskt, själv brukar jag aldrig känna att mjölk luktar surt men klumpar kan den innehålla. Sur mjölk är inte farligt alls utan det rekommenderas i viss matlagning har jag hört. Har dock aldrig testat ;p

Svar på tråden klump i vanligmjölk??? Hjälp???