• Anonym (Träna)

Någon som har ett träningsredskap hemma som kan hjälpa till och förklara...?

Jag vill börja träna, men jag vill inte gå till det lokala gymmet som är litet och tråkigt och heller inte betala fyra tusen per år för att ha tillgång till det större inne i stan - så jag tänkte köpa ett promenad/löpband hem! Eventuellt kanske en trampmaskin eller dylikt också om jag hittar någon som inte är svindyr. Men min sambo sätter sig på totaltvären. Enligt honom så kommer vi obönhörligen att bli vräkta för man kan inte ha löpband hemma. Det låter på tok för mycket till grannen, helt otänkbart. Alla träningsmaskiner låter för mycket tydligen. Vi har en granne under oss som kommer bli störd enligt honom.

Någon som har ett löpband eller något annat som kan svara på det? Går det inte att ha löpband i lägenhet?

• Svar på tråden Någon som har ett träningsredskap hemma som kan hjälpa till och förklara...?
  • Veronica 223

Inte löpband i lägenhet, verkligen inte, där har din sambo rätt! Men en crosstrainer är ju jättebra och inte jättedyr!

Det går inte att bli kommunist för att lösa fritidsproblemen!
  • Veronica 223

Dessutom, ett promenadband, allvar? Köp ett par bra skor och ut och gå så får du frisk luft på köpet! Dessutom mer varierad träning om du går i backar och på olika underlag.

• Taitas

Nej inte löpband, det är bättre att vara ute och gå. Friska luften rensar hjärnan!
    Crosstrainer däremot funkar att ha i lägenhet.

• Anonym (Träna)
    Veronica 223 skrev 2011-11-19 23:19:58 följande:
    Dessutom, ett promenadband, allvar? Köp ett par bra skor och ut och gå så får du frisk luft på köpet! Dessutom mer varierad träning om du går i backar och på olika underlag.
    Enda gången jag har tid att promenera är när barnet (1½ år) sover om kvällen och då går jag inte gärna hemifrån. Om dagarna har jag inte tid och dessutom är det snart vinter här i norr och då är det inte trevligt att gå ut och gå i -25 grader. Då är det trevligare med ett band hemma framför TV'n.
  • tjej87

Jag säger som dom andra, köp en crosstrainer. Den schvisar bara lite när man använder den och så blir det ju lite mer träning för hela kroppen än vad ett promenad/löpband ger...

• Lacey

Varken löpband eller crosstrainer låter så mycket. Lär knappast störa grannen. Aldrig hört talas om att man inte skulle få ha såna i lägenhet. Man får låta i sin lägenhet, inom rimliga gränser och inte för tidigt/sent så klart.

• Anonym (Träna)
    tjej87 skrev 2011-11-19 23:35:02 följande:
    Jag säger som dom andra, köp en crosstrainer. Den schvisar bara lite när man använder den och så blir det ju lite mer träning för hela kroppen än vad ett promenad/löpband ger...
    Jo, den var billigare också efter en liten jakt på nätet. ;)
    Tror det får bli en sådan. Iofs så är inga maskiner okej i lägenhet enligt sambon, men en crosstrainer får han leva med. Har svårt att se hur den skulle kunna väsnas ned till grannen.
  • Veronica 223
    Anonym (Träna) skrev 2011-11-19 23:38:49 följande:
    Jo, den var billigare också efter en liten jakt på nätet. ;)
    Tror det får bli en sådan. Iofs så är inga maskiner okej i lägenhet enligt sambon, men en crosstrainer får han leva med. Har svårt att se hur den skulle kunna väsnas ned till grannen.
    Du kan ställa den på en tjockare matta så dämpar det ljudet ytterligare, om det känns bättre för din sambo, men crosstrainer låter faktiskt inte så att det kan störa grannarna nämnvärt...
  • Anonym
    Anonym (Träna) skrev 2011-11-19 23:15:50 följande:
    Jag vill börja träna, men jag vill inte gå till det lokala gymmet som är litet och tråkigt och heller inte betala fyra tusen per år för att ha tillgång till det större inne i stan - så jag tänkte köpa ett promenad/löpband hem! Eventuellt kanske en trampmaskin eller dylikt också om jag hittar någon som inte är svindyr. Men min sambo sätter sig på totaltvären. Enligt honom så kommer vi obönhörligen att bli vräkta för man kan inte ha löpband hemma. Det låter på tok för mycket till grannen, helt otänkbart. Alla träningsmaskiner låter för mycket tydligen. Vi har en granne under oss som kommer bli störd enligt honom.

Någon som har ett löpband eller något annat som kan svara på det? Går det inte att ha löpband i lägenhet?
    jag säger gör som min man:
    köp en sån här: www.harald-nyborg.se/merinfo.asp&n=10
    han har tränat på den i evigheter och älskar den

jag vill ha en sån här eftersom den ger mest för ryggen men har ingen plats hemma www.harald-nyborg.se/merinfo.asp&n=10

annars kör jag med träningshjul, gummiband, hantlar (det jag för tillfället har mest tid för) tex gummibanden kan man träna när som i princip var som (tex vid middagsbordet, vid datorn, i soffan)
Svar på tråden Någon som har ett träningsredskap hemma som kan hjälpa till och förklara...?