• Anonym

Tylol`Hot

När vi var i Turkiet så blev jag super förkyld. Åkte till apoteket och fick med mig en medicin som heter Tylolhot. Det var pulver som man löste upp i varmt vatten. Dagen efter var jag som en ny människa.

Köpte på mig två paket receptfritt därifrån. Läste nu lite om innehållet och googlade för att kolla om det finns att köpa här hemma. Får då upp att efedrin (som då denna medicin visade sig innehålla) är olagligt. Har jag verkligen kunnat åka dit för narkotika eller sånt på grund av detta? Jag blev helt kall i kroppen när jag läste... Men jäklar va bra den är mot förylning. Kan någon klargöra är ni snälla...

• Svar på tråden Tylol`Hot
  • Anton Ring

Om du googla det, så måste du väl ha sett att det inte är olagligt att inneha?
    Dock olagligt att sälja vidare, är dopingklassat och klassas som hälsovådligt

Sen varför posta det i missbrukar delen?
    Missbrukar du redan?

• Anonym

Om jag efter att ha googlat nöjt mig med det jag läst mig fram till hade jag aldrig startat denna tråd. Jag var allså osäker på hur det var och om det var olagligt eller inte.

Att jag postar den under rubriken missbruk beror det helt enkelt på att jag ville ha ett snabbt svar och om det skulle varit ett preparat som rör sig inom missbrukarkretsar så skulle väl någon i denna tråd känt igen namnet o svarat. Nej, jag missbrukar inget. Är nykterist, röker ej och har aldrig varit intresserad av droger.

• Anton Ring

Inget som folk suktar efter i missbrukarkretsar eller den vanliga rekreations drog brukaren.
    Krasst kan man säga det är lite starkare än kaffe.

Som sagt vad klassat som hälsovådligt och har lite restriktioner.
    Vilket betyder du kan lugnt ha kvar dessa, men bör överväga att inte sälja dom.
    För då är du genast intressant för polis.

• Otäck

Klart du kände dig som en ny människa - centralstimulanter är fasen bra mot allt (nåja...)! Efedrin är en svag centralstimulant, ungefär som koffein. Spar det och använd nästa gång du är hängig. Det är uppiggande och hungerdämpande. Kan få dig lite skakig (som en stark kopp kaffe typ) och lite extra svettig. Och som skrivet - det är lagligt, du behöver inte oroa dig.

Svar på tråden Tylol`Hot