• Mam2ma

Hur länge blödde ni efter planerat snitt??

Undrar hur länge ni blödde efter snitt (planerat)??
    Jag fick min son för 3v sen och blöder fortfarande (ammar), nån nämnde till mig att man inte brukar blöda så länge..    

• Svar på tråden Hur länge blödde ni efter planerat snitt??
  • t0va

Typ 10 dagar, men då öppnade de mig igen efter en vecka för jag blödde i buken, och sen sydde de igen livmodern en gång till fast bättre. Men jag tror inte det är ovanligt med 3 veckor så länge det avtar och inte blir kraftigare. 

• t0va
    Mysanochmimer skrev 2011-11-20 10:42:01 följande:
    avslag är juh avslag varesig man fött vaginalt eller med snitt.
    Såret där moderkakan satt fast finns juh i bägge fallen.
    precis, skillnaden är väl att de suger upp lite blod innan de syr igen, men såret tar nog ungefär lika lång tid att läka. De sa till mig att det gick rätt fort ändå eftersom det lugnade ner sig mycket kring dag 10. Men att det viktiga var att det inte luktade illa eller ökade. 
  • Mysanochmimer
    t0va skrev 2011-11-20 12:06:50 följande:
    precis, skillnaden är väl att de suger upp lite blod innan de syr igen, men såret tar nog ungefär lika lång tid att läka. De sa till mig att det gick rätt fort ändå eftersom det lugnade ner sig mycket kring dag 10. Men att det viktiga var att det inte luktade illa eller ökade. 
    precis, dålig lukt eller helt plötsligt färskt blod som ökar är väl det som kan vara "farligt", men att ha avslag i flera veckor är normalt

• Mrs Moneybags

Om du som jag får blodförtunnande efter förlossningen, kan avslaget vara något längre tid...

• Mam2ma
    Mrs Moneybags skrev 2011-11-20 13:54:25 följande:
    Om du som jag får blodförtunnande efter förlossningen, kan avslaget vara något längre tid...
    oki, jo jag fick ju ta sprutor i 7 dagar efter sniitet..

så då behöver jag inte undra med andra ord, om det nu inte blöder till rikligare el. luktar illa
  • pigglet

Har bara fått blodförtunnande sista gången (snittad 3 gånger) och då i 3 dagar.
    Alla gångerna har jag haft avslag i 6-8 veckor - helt normalt. Som sagt, såret där moderkakan suttit är ju lika stort vare sig man är snittad eller fött vaginalt. 

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter planerat snitt??