Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (vad göra)

Byta bajsblöja

Jag är gravid i v 7, och klarar nätt och jämt av att byta min 1årings bajsblöjor.
    Mådde riktigt dåligt den första trimestern när jag gick med 1åringen, och jag verkar bli lika denna gång.
    Barnens pappa hjälper mig väldigt mycket med allt vad vardagsbestyr heter, i den mån han kan då han jobbar 3 av 4 veckor. (skift)
    1åringen är nu väldigt dålig i magen efter en resa och bajsar uppemot 5 gånger per dag, (Vi har haft läkarkontakt och det ska skickas prover för att se var felet ligger).

Någon som sitter/setat i denna sits och har något bra tips på vad jag kan göra mot mitt illamående? Glad

• Svar på tråden Byta bajsblöja
  • MajaVira

Är det lukten som är problemet? Testa att smörja under näsan med Vicks Vacorub, tar förhoppningsvis bort en del av odören;

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=202560

Annars kanske du kan ställa in barnet i duschen/badkaret och spola bort bajset, då slipper du så mycket närkontakt. Se till att alltid ha en färdig påse redo så att blöjan kan kastas snabbt och smidigt.

• Anonym

Blev gravid med nr. 2 när nr. 1 var precis året och var kraftigt illamående. Kommer ihäg att jag stod och hulkade vid blöjbyte lite då och då. Knyt en scarf över näsa och mun när du byter blöja, du får göra det till en lek med barnet så att h*n inte blir rädd bara. Släng sedan ut blöjan direkt så att det slipper ligga i blöjhinken och "gotta tills" sig ännu värre.
    Hoppas att ni snart får svar på proverna så att ni alla får hjälp! 

• Anonym (vad göra)

Tack så mycket, har fått lite alternativ som jag ska prova! :)

Svar på tråden Byta bajsblöja