Tuffen skrev 2011-11-20 13:22:58 följande:
Jag har en 9-åring och det är bara X-box som gäller bland hans kompisar. Wii passar kanske för en 6-åring, men var beredd på att köpa ett X-box om några år i s f.
Jag känner massor av människor i min ålder (22) som spelar ofta på sitt Wii. För äldre barn finns ju spel som Zelda, Pokémon, Super Mario Galaxy, Super Smash bros brawl. Ännu äldre och det finns strategi- och actionspel.
Ja, jag är ganska wii-frälst. Men har inte x-box betydligt fler våldsamma spel etc?
Men jag tycker att barn borde vara tacksamma över att ha en tv-spelskonsol överhuvudtaget. Varför skämma bort barn med att köpa konsoler till dem med bara några års mellanrum? Med risk för att låta gaggig: när jag fick mitt NES runt år 1999, så var jag skitglad. Vissa andra hade Playstation, och senare Playstation 2. Eller Nintendo64. Men hos olika kompisar kan spela olika spel.
Kanske höra om någon av kompisarna har något spel, så att du kan köpa ett annat? På det sättet lär sig barnen att dela med sig, istället för att alla sitter med varsitt Wii med Mario Party i varsitt hem. ;)
TS: vilken slags spel vill du skaffa till dina barn? Plattform, pussel, sport?