• ELHU

Stövlar för BREDA vader???!

Finns såååå himla mkt snyggt att klä sig i om man bara kunde hitta stövlar för oss med breda vader!
    Omkrets på ca 43cm! 

VART kan man köpa såna? Har kollat i alla vanliga butiker som tex, Din sko, Skopunkten osv..

Tar mkt tacksamt emot tips! Kanske finns på nätet? Men jag vill ju helst prova dom...   

• Svar på tråden Stövlar för BREDA vader???!
  • CookieKaka

Jag har inget svar att ge för jag har inte heller hittat några för oss med BREDA (!) vader men kommer följa tråden om någon annan vet vart det finns!

• fucktard

Det är alltid lika härligt att se att det är fler än jag som är med i Tjocka vaders klubb.

Jag har nästan bara stövlar med snörning. Visst kan det funka om det är snyggt gjort, men det ser ju ganska tråkigt ut när alla är lika på det viset. Jag hittade faktiskt ett par utan som var snygga, det var Duffy tror jag. Dock verkar det ha varit rena skräpet. Först fick jag byta efter en månad då klacken fallit ihop, sen gick dragkedjan sönder och jag tog dem till skomakaren, och nu har sulan lossnat. Skräp, som sagt.

Dock har jag faktiskt sett att Ellos har stövlar där man kan välja skaftstorlek! Jag har inte köpt några då jag inte tyckte de var snygga nog för det priset, men det finns iaf om någon annan är sugen

• Orolig2

Jag köpte ett par i Ullared på sko-boo. Annars har dem på Zizzi fast de är ganska dyra.

• ShutUp

Ellos har nu stövlar för bredare vader :)

• ELHU

Oj.. ingen i mina bekantskaper har dte här problemet. Trodde inte de va så vanligt :)

Tack för alla tips! Kommer verkligen kolla upp detta! Hade önskar det fanns "vanliga" butiker så man kan gå in o testa.. Liite vanskligt att skicka efter..

• ELHU
    fucktard skrev 2011-11-20 14:54:29 följande:
    Det är alltid lika härligt att se att det är fler än jag som är med i Tjocka vaders klubb.

Jag har nästan bara stövlar med snörning. Visst kan det funka om det är snyggt gjort, men det ser ju ganska tråkigt ut när alla är lika på det viset. Jag hittade faktiskt ett par utan som var snygga, det var Duffy tror jag. Dock verkar det ha varit rena skräpet. Först fick jag byta efter en månad då klacken fallit ihop, sen gick dragkedjan sönder och jag tog dem till skomakaren, och nu har sulan lossnat. Skräp, som sagt.

Dock har jag faktiskt sett att Ellos har stövlar där man kan välja skaftstorlek! Jag har inte köpt några då jag inte tyckte de var snygga nog för det priset, men det finns iaf om någon annan är sugen

Jag hittar inte ens vettiga stövlar med snörning, då glipar det liksom i snörningen..
  • Telly

Vet att Scorett har stövlar för stora vader. De brukar märka upp dem tror jag. Sen kan man be att få lästa ut stövlarna hos skomakaren. Men det sker ju på egen risk och blir nog inte bra om det är många cm det är frågan om. Dessutom blir utlästningen "rak" så att säga.

• ELHU
    ShutUp skrev 2011-11-20 17:58:54 följande:
    Ellos har nu stövlar för bredare vader :)
    Kollade på Ellos.. de har MASSOR!!! Men... såg att nån stövel flr 1800:- hade vidd på 44cm...
    Annars verkar de ligga på max 41 cm...? När jag mätte så fick jag det till 43cm Demon 
  • Gothii

Jag köpte stövlar från Ellos förra året från deras "XL-sortiment". De kostade runt 1500 men var tyvärr dålig kvalitet.. dragkedjan gick sönder och yttersulan lossnade på flera ställen så jag fick limma. De var absolut inte för små, mina vader är runt 40 cm, och jag ville ha någon cm extra för sockor. 

Iår hittade jag faktiskt bra utbud på ngn av de här vanliga onlinebutikerna så jag köpte två par. Ena paret har resår och skosnören (höga kängor typ) så man kunde verkligen ställa in storleken mycket. Andra paret har spännen så man också kunde ställa in ganska mkt.. men jag minns inte vad butiken heter :( De ingår i alla fall i "Nilson group". 

• ELHU

Nu när jag kollat runt på dessa sidor så verkar det som att ju större vidd jag vill ha, då måste jag oxå välja större strl o skon!
    Jag vill ju ha strl 39 o ändå större vidd... men ska jag ha så för mina 43 cm + nån cm extra så hamnar jag snart på strl 42 i skon... det funkar ju inte.

• MrsMurphy
    ELHU skrev 2011-11-20 22:36:30 följande:
    Nu när jag kollat runt på dessa sidor så verkar det som att ju större vidd jag vill ha, då måste jag oxå välja större strl o skon!
    Jag vill ju ha strl 39 o ändå större vidd... men ska jag ha så för mina 43 cm + nån cm extra så hamnar jag snart på strl 42 i skon... det funkar ju inte.
    Satt precis och tänkte på samma sak. Jag är robust byggd, 1,70 lång, med skostorlek 36. Det går ju åt fanders när jag försöker köpa stövlar. Men jag skulle inte påstå att mina vader är så breda, men de matchar verkligen inte skostorleken. 
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • violatricolor

Elhu: Det stämmer tyvärr rätt ofta. Jag har strl 41-42 (vanligen 41 i stövlar) och för mig är de nästan alltid alldeles för breda i vaderna. Jag har nog rätt normala vader. Men en del märken har stövlar med olika bredd. Rizzo t ex.

• ELHU

Ok får kolla upp det med :)

Vill mkt gärna ha ett par stövlar! Är ju såå svårt att hitta så just nu känns det som det får kosta vad det kostar, bara jag får tag i ett par :)

• Tina83

Kolla upp märket Park West. de har bra kvalitet på sina stövlar ( har själv ett par)

Svar på tråden Stövlar för BREDA vader???!