• Borboleta

Har du en Pax garderob?

Hej,

Vi funderar på att köpa Pax garderober från Ikea. Har sett att de har en stomme som är grund, bara 37 cm djup. Detta skulle passa bra i vårt sovrum, men hur är de rent praktiskt? Är det någon som har erfarenhet av en sån? Till exempel kan man ju inte ha en klädstång på vanligt vis, utan om man ska ha galgar får man ha en klädstång som man kan dra ut framåt ur garderoben. Det verkar lite bökigt.

• Svar på tråden Har du en Pax garderob?
  • Elephino

Vi har såna garderober. Det är inte alls bökigt, däremot kan man inte ha för breda galgar. Ikeas plastgalgar (de vita och svarta som säljs i 4-5-pack) samt Ikeas kjol-/byxgalgar passar såklart

• Borboleta

Ok, roligt att höra att det funkar. Hur många galgar får plats på en sån utdragsstån, utan att det blir för trångt?

• Elephino
    Borboleta skrev 2011-11-20 17:13:37 följande:
    Ok, roligt att höra att det funkar. Hur många galgar får plats på en sån utdragsstån, utan att det blir för trångt?
    Oj, det har jag faktiskt inte räknat. Många? Det beror ju lite på vad det är för sorts kläder på dem. Du kan ju ta och mäta djupet på en galge och så mäter du innermåttet i garderoben (nej, jag orkar inte göra det åt dig)?
  • Borboleta

Haha, inte tänkte jag du skulle fram med tumstocken och mäta! Jag frågade mest för att på de bilder jag sett ser det ju fint och luftigt ut, men då hänger det ju också kanske bara tre galgar där!

Vi tänkte ha en hel garderobsvägg och det är inte så lätt att riktigt föreställa sig hur trångt det kommer att kännas i rummet, med de olika lösningarna, även om man mäter.

• Elephino

Åk till Ikea! Pilla, mät, jämför! Så gjorde vi

• Borboleta

Men det är TRÅÅÅÅÅÅKIGT på Ikea!!!Skrattande

Svar på tråden Har du en Pax garderob?