CSN-kort, Mecenat-kort osv osv...
Vilken jäkla djungel...
Jag är INTE med i en studentkår.
Pluggar heltid på högskola.
Fullt studielån.
Vilka kort får man??
Hoppas ni kan hjälpa för jag är då vansinnigt förvirrad. Tack.
Vilken jäkla djungel...
Jag är INTE med i en studentkår.
Pluggar heltid på högskola.
Fullt studielån.
Vilka kort får man??
Hoppas ni kan hjälpa för jag är då vansinnigt förvirrad. Tack.
Om du har tagit studielån via CSN så tror jag man atomatiskt får ett CSN kort hem på posten :)
Jag läser just nu en distanskurs på 7,5 hp och får inget från csn (varken lån eller bidrag). Jag betalar ingen kåravgift heller. Men jag fick hem ett mecenat-kort automatiskt i brevlådan.
Jag som är med i kåren får kårleg men jag får också Studentkortet som är kopplat till CSN och som alla får.
Men när jag fick hem Studentkortet sist så stod det att man i fortsättningen får beställa kortet själv från hemsidan eftersom det inte längre kommer att gå via CSN.
Men jag har inte fått nånting!! Mitt CSN-kort som gick ut i oktober har inte blivit ersatt, men de är ju försenade. Men inget Mecenat-kort heller.
Har mailat Mecenat, får se om jag får svar imorron. Jag trodde för ett ögonblick att man var tvungen att vara med i kåren, men det behöver man alltså inte?
csn eller menecant, ibland måste man ta kontakt med dem själv beroende på studentkår (ifall de sköter det eller ej)
Jag pluggar på KOMVUX, får studiebidrag endast, fick ett mecenat-kort i fredags? Är det istället för CSN?
CSN och mecenat har strulat hela hösten. Jag vet inte vilket kort du är berättigad till dock. Jag fick inte nåt trots studier på högskola, jag har ringt och mailat och bråkat och nu fick jag faktiskt ett mecenatkort förra veckan. Men har ju gått miste om fina sj-rabatter sedan förra kortet gick ut i sep. Ring och maila och var på dem!
På högskolan får man väl mecenatkort?
Hade inte heller fått mitt när det förra gick ut.
CSN svarade att man ibland måste kontakta Kåren så beställer de korten. (Man behöver INTE vara medlem i kåren, men det är tydligen Kåren som sköter administraionen till CSN på en del högskolor)
Inom 10 dagar hade jag både 2 mecenatkort, ett vanligt och ett kopplat till min kår.. Kändes dock som att ett vid rätt tid hade räckt;)