Du ska till frisören för att klippa dig och färga håret, hur klär du dig?
Omröstningen är inspirerad av denna tråden: www.familjeliv.se/Forum-24-73/m62147538.html
Omröstningen är inspirerad av denna tråden: www.familjeliv.se/Forum-24-73/m62147538.html
Om jag nu mot all förmodan vågar mig iväg till frisören så har jag helt vanliga kläder på mig (inga 1500kronors koftor). Däremot så brukar jag tvinga min mor att klippa mig och då tar jag på mig en jättetshirt jag fått av min pappa en gång för längesen som jag bara har på mig när jag klipper mig och när jag färgar håret, och tar ofta av mig byxorna för att slippa få hår på dom och sen snor mamma in mig i ett sån där fin knallrosa frisörskynke
"Jag tar på mig något som passar ihop med den typ av frisyr jag vill ha" röstade jag på, men hade velat kombinera med "Jag tar på mig något billigt så att det inte gör så mycket om kläderna blir förstörda".
Jag klär upp mig. Eller jag är noga med vad jag tar på mig, om man säger så, eftersom jag vill att frisören ska få en uppfattning om min stil och hur jag ser ut när jag är fixad och ser representabel ut. Annars kan jag ju gå dit i mysbyxor och en skabbig gammal t-shirt och komma ut med en frisyr som faktiskt inte alls passar min stil.
Jag tar på mig det finaste jag har. Om klippningen blir skit behöver jag kunna kontra det med en bländande klädsel när jag lämnar salongen.
Jag tänker inte nämnvärt på vad jag har på mig. Ofta går jag dit direkt efter jobbet och går då dit i de kläder jag har haft på mig under dagen. Har aldrig slagit mig in att ta på mig något billigt för att kläderna skulle kunna bli förstörda.Det ska man väl ändå inte behöva tänka på? Skulle aldrig ske hos min frisör.
Sista alternativet. Jag tar inte på mig speciella kläder alls men jag tänker efter i val av tröja/kofta och tar en som inte har hög krage/halslinning. Tar inte heller på mig dinglande örhängen, halsband , inomhusscarf eller annat som kan vara i vägen. Glasögonen tar jag av mig då jag sätter mig i frissastolen.
Har aldrig ens tänkt tanken på att någonting skulle förstöras, men jag gör detta helt enkelt bara för att underlätta för frissan.
Jag klär mig i snygga kläder. No way att jag knallar ner på stan till min frisör i fula kläder. Å andra sidan äger jag inga fula kläder men dom snyggaste brukar åka på när jag besöker frisören eftersom jag brukar lägga fler ärenden i samband med den tiden.
Har aldrig fått färg på mina kläder, hon använder ju både cape och handduk och är noggrann när hon penslar på färg så jag känner mig aldrig orolig.
Klär mig som vanligt. Har inga svindyra kläder så...Skulle olyckan vara framme så gråter jag inte för det.
Klär mig som vanligt, vilket ibland betyder koftor i samma prisklass som den i den länkade tråden, klänningar för det dubbla och dyrare toppar. Ibland tunikor som kostade femtio kronor på rea på HM. Helt ärligt förutsätter jag att frisören ska lyckas färga och klippa mitt hår utan att förstöra mina kläder med varken färg eller sax...