• Ssq

Kan inte få orgasm

Hej jag är en tjej på 21år och jag kan inte få orgasm. oavsett hur mycket jag försöker. Jag har jätte skönt när jag har sex med min pojkvän sedan snart ett år. men jag kan inte få orgasm. har även provat med leksaker och orgasm medel. problemet är nu att jag gärna skulle vilja få orgasm och jag vet att min pojkvän vill att jag ska få det. han får alltid ångest och tycker att han är dålig för att han inte kan ge mig en orgasm. jag försöker säga att det inte är hans fel men han lyssnar inte. (har inte heller fått orgasm med någon av de tidigare killarna jag haft sex med) . Jag börjar iaf bli orolig att min pojkvän som jag verkligen älskar tillslut kommer att tröttna på mig eftersom att jag inte får orgasm och får honom att känna sig misslyckad. 

• Svar på tråden Kan inte få orgasm
  • Anonym (relax)

Både du och han måste försöka sluta fokusera på att du ska få orgasm till att börja med. Låt inte orgasmen vara ett mål när ni har sex utan ha det skönt bara. Naturligtvis låser det sig om man hela tiden eftersträvar den där orgasmen.

Sen rent "tekniskt" vet jag ju inte vad du/ni gör för att få orgasm, vad gör ni? Bara så att du vet så är det inte särskilt vanligt att kvinnor får orgasm genom samlag. Så beskriv vad ni gör och inte gör så kan du få rent tekniska tips. Dock så gäller första stycket oavsett, det är helkört om du är låst i tanken vid att nå orgasm. 

• Ssq

Vi brukar prova massa olika ställningar och att han pullar och smeker min klitoris, och jag brukar inte tänka på det medans och sådär . jag skulle vilja få det men brukar tänka att det är okej om jag inte får det. men han känner sig dålig. Men mitt problem är att när jag kommer nära att komma (eller jag tror att jag är nära) då får jag en otrolig obehagskänsla.det känns som att jag ska kissa på mig och då kan jag inte slappna av oavsett hur jag försöker. eller så kommer jag till en gräns och sedan så lessnar jag bara totalt, från jätte skönt till helt off bara sådär. 

• Anonym

Håller med (relax) slappna av. Kan inte själv få orgasm genom bara samlag. Tillfredställer mig själv samtidigt under samlaget för att få en orgasm. Dock så är inte en orgasm något märke på att samlaget är bra, det finns så mycket annat att fokucera på. Så länge ni kan prata om det så tror jag inte och bör inte killen känna sig misslyckad.

• Anonym

Du kommer inte att kissa på dig,låter som du stannar upp just innan du får orgasmen..

• Ssq

saken är den att han säger att han känner sig jätte dålig och att han får ångest. och jag slappnar av,och jag kanske glömde att nämna att jag inte kan få det på egen hand heller. 

• Ssq

Men det är en så stark känsla av att jag ska kissa på mig så att jag verkligen inte kan slappna av just då

• Binary
    Ssq skrev 2011-11-20 20:59:49 följande:
    Men det är en så stark känsla av att jag ska kissa på mig så att jag verkligen inte kan slappna av just då
    brukar vara den känslan som normalt föregår en fontänorgasm. Kan vara värt att tänka på.
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym (Jag)

TS, menar du att du inte kan få orgasm genom samlag eller inte över huvud taget? Genom samlag är det många, många kvinnor som inte kan få orgasm. Klitoris får helt enkelt inte tillräcklig stimulans. Däremot kan de få orgasm genom onani eller att killen stimulerar klitoris åt dem. Så är det för många, t ex för mig.

Om du inte kan få orgasm alls, har du aldrig fått det? Äter du medicin mot oro/ångest eller depression så brukar sån medicin påverka orgasmförmågan väldigt negativt.

För att få orgasm måste man slappna av rejält, det är kanske där felet ligger? Att du blir stressad helt enkelt?     

• Anonym

prova när du är själv. lägg en handuk under så om du skulle nu råka kissa vilket jag inte tror du kommer att göra så gör det inget. Har själv samma känsla i bland och inget har då hänt här. Sen måste din kille förstå att det inte är fel på varelse han eller dig. Vissa har bara svårare att få en orgasm. Sexet behöver inte vara dåligt för det.

• Ssq

som sagt aldrig orgasm. Nej inga sådana mediciner. jag slappnar av rejält det gör jag, och jag hade en kille i över 4 år förut och fick aldrig det med honom heller 

Svar på tråden Kan inte få orgasm