Hur blir man anhörig assistent?
... och kan jag ens bli det? Min farfar är 97 år gammal. Han är hyfsat pigg för sin ålder men orkar inte så mycket och glömmer saker hela tiden. Vilket kan bli till en fara. Många gånger har farmor upptäckt att han försökt koka ägg och glömt bort det etc. Farmor är 88 år gammal.Det är hon som tar hand om farfar och deras alldeles för stora trädgård. Sköter matlagning/tvätt och städ alldeles själv. Något hon egentligen inte orkar med pga hennes alla sjukdomar. Ledsjukdomar etc. Nu är det även så att hon har så ont i axlarna/armarna att hon inte orkar/kan tvätta håret osv själv, så detta har jag gjort på henne nu några månader. Hon har en tid för operation bokad, men den är inte förräns till våren:(
Min stackars lilla farmor behöver ännu hjälp av mig. Likaså farfar. De vill absolut inte ta in en personlig assistent utan skulle bara vilja ha någon i familjen som hjälper dem. Jag vill kunna hjälpa dem, helst hela tiden. Dock går det inte att ta med mina små barn dit så ofta som jag skulle velat. Först måste jag utöka dagisplatsen så jag kan vara hos farmor och farfar oftare. Det hade varit optimalt!
Är detta ens möjligt?