• CeciliaMaria82

Bebis med smuts under naglarna

Min sambo skulle fila vår 2 månaders bebis naglar, jag sa, ska du ta bort smutsen under naglarna också? varför undrade han och blev sur!  Jag tycker det är självklart att man tar bort smutsen under naglarna när det kommer någon även om hon är så liten! vad tycker ni?? Har min sambo eller jag rätt i det hela?? 

• Svar på tråden Bebis med smuts under naglarna
  • vittra

Är du seriös..? Kan du verkligen inte förstå varför han blev sur?

• HejAlice

Jag förstår inte heller varför han blev sur? Jag har ingen bebis så jag ska kanske inte säga nått om det, vet inte hur mycket smuts en bebis kan ha under naglarna egentligen? Det är väll inte direkt jord? Men om det är mycket så kanske man ska ta bort det så dom inte får i sig det?

• CeciliaMaria82

Jag förstår inte varför han blev sur, nej, tycker det är självklart att man tar bort smutsen under naglarna när man/jag ser den!! Skulle jag inte lagt mig i utan tagit upp det vid ett annat tillfälle kanske? Eller berättat hur jag gör??

• CeciliaMaria82

Finns en hel del smuts, var en svart rand under varje nagel, går inte bort så lätt när vi badar henne, kan ifs använda nagelborste men tycker den är för hård för bebisens känsliga fingertoppar!

• Finurlan

Jag tycker att smutsen ska bort med tanke på hur ofta en bebis suger på sina händer. Men man behöver kanske inte va manisk i det hela.
    Kanske blev han sur på sätter/tonen du sa det? Nu var jag ju inte där så jag vet ju inte hur det lät...

• Lindreas

Haha, är det här ett problem ens?!

• vittra

Du är grymt ifrågasättande mot honom hur han sköter sin egen bebis, och fattar inte varför han blir sur... ja herregud... mycket ska man läsa på detta forum. Inte konstigt att han agerar raka motsatsen när du uttrycker dig på ett sånt sätt till honom, du skapar ju en maktkamp om precis ingenting!

Om han nu skulle klippa naglarna, varför inte bara låta honom sköta det själv istället?! Bebisen dör knappast... och är det så att naglarna faktiskt var smutsiga efter att han hade gjort sitt och du verkligen upplever det som ett riktigt problem, så kan man ju säga något i stil med "jag brukar rengöra under naglarna samtidigt som jag klipper, det tycker jag är bra så blir det rent".

Personligen fattar jag inte ens vad för smuts det öht kan finnas under en nyfödd bebis naglar (som dessutom är så mjuka att det knappt finns något som heter "under" ens) det är ju inte så att de gräver i sandlådor direkt... och jag fattar ännu mindre hur det kan vara ett så gigantiskt ämne för maktkamp. För det är ju faktiskt vad hela detta inlägg handlar om, vem som har rätt. Sjukt löjligt. Ärligt talat knappast en bra start på den mest påfrestande tiden i ett förhållande, när man har en nyfödd... att starta en maktkamp om något så fruktansvärt löjligt tyder på ganska stora problem från kanske främst din sida i förhållandet... du behöver verkligen släppa på attityden!

• La Lola

Jag tycker ni tjafsade totalt i onödan ang detta.

Har du mer rätt än honom för att du är mamman?
    Hajar inte.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • vittra
    La Lola skrev 2011-11-21 10:13:04 följande:
    Jag tycker ni tjafsade totalt i onödan ang detta.

Har du mer rätt än honom för att du är mamman?
    Hajar inte.....
    Nej inte jag heller...
  • elitae
    vittra skrev 2011-11-21 10:09:03 följande:
    Du är grymt ifrågasättande mot honom hur han sköter sin egen bebis, och fattar inte varför han blir sur... ja herregud... mycket ska man läsa på detta forum. Inte konstigt att han agerar raka motsatsen när du uttrycker dig på ett sånt sätt till honom, du skapar ju en maktkamp om precis ingenting!

Om han nu skulle klippa naglarna, varför inte bara låta honom sköta det själv istället?! Bebisen dör knappast... och är det så att naglarna faktiskt var smutsiga efter att han hade gjort sitt och du verkligen upplever det som ett riktigt problem, så kan man ju säga något i stil med "jag brukar rengöra under naglarna samtidigt som jag klipper, det tycker jag är bra så blir det rent".

Personligen fattar jag inte ens vad för smuts det öht kan finnas under en nyfödd bebis naglar (som dessutom är så mjuka att det knappt finns något som heter "under" ens) det är ju inte så att de gräver i sandlådor direkt... och jag fattar ännu mindre hur det kan vara ett så gigantiskt ämne för maktkamp. För det är ju faktiskt vad hela detta inlägg handlar om, vem som har rätt. Sjukt löjligt. Ärligt talat knappast en bra start på den mest påfrestande tiden i ett förhållande, när man har en nyfödd... att starta en maktkamp om något så fruktansvärt löjligt tyder på ganska stora problem från kanske främst din sida i förhållandet... du behöver verkligen släppa på attityden!
    Min son på snart 2 månader har "smuts" under naglarna. Det är väl inte något farlig, mest kanske ludd eftersom han greppar tag i allt han kommer åt (tex tröjor, hår osv), och hans naglar har aldrig gått att dra av som bb rekommenrerade för dom har varit för "hårda" och jag har inte velat dra för hårt, så jag har klippt och försökt med min egen nagel få bort det "smuts" som finns under hans nagel. Tycker det är synd att du ska hacka på henne, sen att du tycker inlägget/frågan var dum/onödig eller något annat så kan du ju tycka det tyst för dig själv. Finns väl ingen anledning att "trycka ner" någon. Är det inte meningen att man ska hjälpa varandra i forumen ? Blir ju bara dålig stämning om någon ska komma in o försöka sätta folk på plats.
Svar på tråden Bebis med smuts under naglarna