Kan en sociopat älska någon på riktigt?
Jag har varit involverad med en sociopat/psykopat. (En äkta sån och jag vill inte läsa massa tjafs om att man inte ska kalla folk det utan stöd av läkare. Han är en sociopat.) I efterdyningarna så undrar jag om han aldrig älskade mig för att det sägs att sociopater inte kan älska någon annan än sig själva. Vet någon om det är sant? Kärleken han gav mig kändes så äkta men nu vet jag ingenting. Det står ju överallt att dom inte kan älska. Hur kan jag ha blivit så lurad att jag trodde att han älskade mig om han inte gjorde det? Hans vänner och familj säger att han älskar mig och ville vara med mig men jag tror inte att dom vet att han är sociopat och jag vill inte vara den som berättar det. Jag antar att mina frågor är;
Kan en sociopat älska någon - en partner?
Kan dom bli ledsna och sörja när dom förlorar en person när ett förhållande tar slut?
Ångrar dom att dom har gjort fel? Vet dom ens att dom har gjort fel?
Vill sociopater också ha barn och familj eller är det nåt dom säger bara för att dom vet att dom flesta brukar vilja det?
Vet en sociopat om att dom är det eller förstår dom det inte själva?
Vad ger det en sociopat att ha flera kärleksrelationer samtidigt som alla framstår som seriösa relationer? Varför kan dom inte nöja sig med en i taget?
Det blev några frågor men bry er inte om att svara på alla om ni inte kan utan svara på frågorna ni vet.