vanliga linnen som gravid - hur länge kan man använda de utan att de förstörs (blir uttöjda?)
någon som skippat gravidkläder (överdelar) helt eller en bit in i graviditeten?
har kläderna haft samma passform efter? eller behövt slängas?
någon som skippat gravidkläder (överdelar) helt eller en bit in i graviditeten?
har kläderna haft samma passform efter? eller behövt slängas?
beror nog på kvaliteten.. jag hade vanliga linnen ganska länge, men efter ett tag stack ju magen fram.. dom var normallånga
Jag köpte vanliga basiclinnen på Gina Tricot (stretchiga, ganska långa) som jag använde hela graviditeten. Använder dom fortdarande, tycker faktiskt inte att dom känns uttöjda alls :).
Jag har köpt lite längre linnen från HM och ginatricot varje graviditet. Dom håller hela graviditeten ut och är även jättesköna att ha på sig efteråt när man ammar.
Jag använder vanliga basiclinnen från Cubus (99 . De är lite längre i modellen men inte långa så de går ner över rumpan, passar perfekt ännu och kommer så göra några månader! Sen brukar man väl inte använda vanliga linnen i flera år heller...de känns ju lite sunkiga efter tag så man vill byta.
ok, tack för alla svar :)
Beror nog på flera saker tror jag. Kvalitet och storlek på linnet och definitivt på hur stor du själv blir. Jag blir som en strandad blåval och hade definitivt inte kunnat ha vanliga kläder... Men känner många som inte ens behövde köpa sig nåt mammaplagg öht utan kunde ha sina vanliga kläder graviditeten igenom. Så det är nog väldigt individuellt.
Köp Gina tricots vanliga långa linnen i större storlek, perfekt! Kan ha de efter också!
49 kr HM!
Jag hade vanliga linnen från Ullared. Kunde ha innan, under och efter graviditeten, å jag gick upp 20 kg så de va ju stor skillnad på mig :)
tack för att fler delat med sig!