Bleka mustasch ?!
Kan man göra det ? Har ngn. gjort det och hur blev det ? Vart köper man blekmedel ? Massor med tips söker jag !
Kan man göra det ? Har ngn. gjort det och hur blev det ? Vart köper man blekmedel ? Massor med tips söker jag !
Ingen aning. Kan man inte vaxa?
Säger som Glass, bättre att vaxa bort den!
Hm...jag "vågar" inte göra det ännu. Skulle vilja testa att bleka först...
Egentligen så ska man inte vaxa eller plocka på haka, överläpp eftersom man då stimulerar blod och näringstillförseln till roten och hårets tillväxtlager och det bidrar till grövre hårväxt. Jag skulle rekommendera att klippa eller raka. Eller rådfråga på salong innan du bleker själv. Blekningsmedel är ju ganska starka, tänkte bara så att du inte får någon reaktion..
Jag bleker mustachen - inte för att jag har sa mycket direkt men är rätt mörkharig.
Jag har inte hittat nagot blekningsmedel speciellt för kropps/ansiktshar i Sverige, utan köper blekningsmedel eller "avfärgning" för haret (eller den ljusaste blonda harfärgen) - typ loreal eller sa och sättar bade pa mustasch, armar och mage vi halvblattar är vana!
Glass: inte ofta - jag gör det kanske en gang var 3-4 manad max och pa sommaren behövs det inte för haret bleks ju av solen.
Finns på Åhléns t.ex. märket heter Andrea, finns för både kropp och ansikte. Jag bleker lite här och var på vintern, främst armarna, ansiktet är ok som tur är!
Kliar som 17 men det är bara 10 min!
Använder också Andrea på armarna... jättebra!!
Det är ju ändå rätt ofta som man måste bleka det. Jag trodde att håret växte rätt långsamt där.
Blir det vitt eller gult när man bleker det?
Hur gick det Ts, har du bestämt dig för något?
Det blir nog blekning.... Tack för alla svar !
Jag använder precis samma som Snova, dvs "Andrea". Det finns en särskild sort för just ansiktet. Jag har oxå köpt den på Åhléns förresten.
Jag har inte märkt någon irritation på huden av behandlingen och som svar på Glass fråga så blir det ljusare, men inte gult (i alla fall inte mitt hår). Jag har inte direkt riktig "mustasch", men däremot små tunna hårstrån, som ibland är något mörkare på överläppen. Med hjälp av blekningen syns de knappt så jag är jättenöjd!
Lycka till!
Vilken bra tråd - jag skulle gärna göra något åt min lilla mustasch men har inte vågat göra nåt av rädsla för att det ska växa ut grövre hår sedan men jag tror jag ska ta och prova blekningen ni rekommenderar. Någon fler som har erfarenheter av den?