• hidden angel

äta deg/smet?

brukar ni äta deg/smet när ni bakar?
    igår hörde jag från några att de bruka till och med äta typ kanelbullsdeg o liknande... låter ju inte gott!!

Men sockerkakssmet o sånt e gott..hihi... men det ska vara kaksmet, inte deg!

• Svar på tråden äta deg/smet?
  • Glad i hågen

Bull- och sockerkakssmet håller jag mig ifrån. Men pepparkaksdeg och spritskransdeg är fullständigt oemotståndlig tycker jag! Och cheesecakesmet!

• Upptagen

jodå... och deg kan vara gott det med, iallafall PEPPARKAKSDEG! *mums*

• A L V

När jag var liten så var det ju bara så gott när mamma erbjöd oss änden på "kanelbullrullen" när hon bakade. Finns inte en chans att det går ner nu! Alldeles för sött!

Min man däremot tycker det är lika gott nu..

• mialotta

PEPPARKAKSDEG!!!!!!!!!!!!
    Vem äter inte av den?
    Jag köper en sån där färdig rulle och ibland känns det som om halva rullen hamnar i magen ogräddad.

• hidden angel

ska baka kanelbular idag, får väl smaka kanten..hihi

• Themis

Jäsdegar är inte så nyttigt att sätta i sig, så det vill jag inte lära mina barn.

Men visst smakar man lite på annan smet ibland och sambon dyker ofta ner och slickar rent skålarna, han tycker att han får passa på nu innan han får konkurrens...

• Jennelii

Min mamma sa när jag var liten att det värsta med att få barn var att man inte fick slicka skålen längre =)
    Jag brukar göra chokladstrass, superlätta chokladkakor man spritsar ut till en blomma, dom bara smälter i munnen....men degen... *stönar* den är som godis. Tror man skulle kunna rulla bollar o doppa i choklad o ha som godis =)

• mira

Heh, jag med - jag älskar sockerkakssmet och marängsmet så lite smakar man, dock inte bulldeg... Fast nu äter jag såklart ingen, vill inte äta rått ägg när jag är gravid.

• Wirre

jag käkar gärna smet när jag bakar (om det är choklad) men inte pepparkaksdek...tror jag käkade FÖR mycket av det när vi var små...

• Kakmonstret

Pepparkaksdeg är ju helt klart en favvo. Varför ens grädda kakorna? Sockerkakssmet är inte dumt det heller.
    Inte för att jag bidrog med något nytt, men...

Svar på tråden äta deg/smet?