• bebis00

Hjälp? Träna, gravid och lite förkyld?

Har en liten fundering, är nu i v 15 eller 16. lite dålig koll :)

Men nu har jag fått rinn snuva, dock ingen riktigt förkylning kan jag tycka då det är genomskinligt och inte grönt snor. Mår hur bra som helst, inte ont nånstans eller så.
    Å behöver inte använda nässpray för att kunna andas som folk.

Kan man träna ändå? Eller är det skadligt för barnet?

• Svar på tråden Hjälp? Träna, gravid och lite förkyld?
  • Lindreas

Jag tränar inte när jag är förkyld, särskilt inte om jag är gravid. Bättre att vänta en dag och se hur det utvecklar sig, det är trots allt en påfrestning på kroppen att vara både förkyld och gravid och samtidigt träna.

• bebis00

tack!
    Vart skall man dra gränsen till förkyld och inte då, man kan ju gå med en förkylning länge om man har otur?!

• Lindreas
    bebis00 skrev 2011-11-21 13:08:05 följande:
    tack!
    Vart skall man dra gränsen till förkyld och inte då, man kan ju gå med en förkylning länge om man har otur?!
    Det får du nog fråga barnmorskan om, det vet jag inte. Men så länge man är förkyld är väl tumregeln att man inte ska träna. Promenader är ju alltid okej. Just såhär första dagarna hade jag nog avvaktat och sett hur det utvecklar sig, fortsätter du må såhär med lite rinnsnuva bara så kan du säkert träna på kroppens villkor.

Bebisen tar inte skada av själva träningen, men det är klart att den inte mår bra om du utsätter dig för stora påfrestningar.
Svar på tråden Hjälp? Träna, gravid och lite förkyld?