sex efter hysterektomi
Hej!
Jag ska operera bort min livmoder. Den kommer opereras bort vaginalt och de tar livmodertappen också.
Är det nån som har gjort detta som kan berätta hur sexet blir efter. Är det nån skillnad?
Hej!
Jag ska operera bort min livmoder. Den kommer opereras bort vaginalt och de tar livmodertappen också.
Är det nån som har gjort detta som kan berätta hur sexet blir efter. Är det nån skillnad?
Jag har gjort det..visserligen länge sen men det jag märkte var att jag inte kan få fontänorgasmer längre....
Får du behålla dina äggstockar?
tror inte tappen har så stor betydelse...jag är totalhysterektomerad och hade haft ett "kärnvapenkrig" i min mage (läkarens ord) så de skar av en hel del nerver oxå vilket för min del gör att jag är rätt okänslig...inte kul alls! Men i ditt fall lär det ju inte gå så!
Jag hade två gigantiska chokladcystor - en på vardera äggstock och den ena hade spruckit så jag hade 2 liter fritt flytande sörja i buken...inkörd med ambulans och akutopererad...förstår de hade svårt att se några som helst normala strukturer i min mage...värsta sortens endometrios...