• Anonym (kh)

sex efter hysterektomi

Hej!

Jag ska operera bort min livmoder. Den kommer opereras bort vaginalt och de tar livmodertappen också.
    Är det nån som har gjort detta som kan berätta hur sexet blir efter. Är det nån skillnad?

• Svar på tråden sex efter hysterektomi
  • Anonym (fontän)

Jag har gjort det..visserligen länge sen men det jag märkte var att jag inte kan få fontänorgasmer längre....
    Får du behålla dina äggstockar?

• Anonym (kh)
    Anonym (fontän) skrev 2011-11-21 18:44:07 följande:
    Jag har gjort det..visserligen länge sen men det jag märkte var att jag inte kan få fontänorgasmer längre....
    Får du behålla dina äggstockar?
    ja, jag får behålla äggstockarna med som sagt tar de livmodertappen också. Men det kanske inte gör någon skillnad?
    Hur som helst blir det skönt att bli av med den då ajg blöder väldigt mycket och väldigt ofta...
    Men man undrar ju...hoppas att det inte ska påverka för mycket på sexet!
  • Anonym (fontän)

tror inte tappen har så stor betydelse...jag är totalhysterektomerad och hade haft ett "kärnvapenkrig" i min mage (läkarens ord) så de skar av en hel del nerver oxå vilket för min del gör att jag är rätt okänslig...inte kul alls! Men i ditt fall lär det ju inte gå så!

• Anonym (kh)
    Anonym (fontän) skrev 2011-11-22 21:18:38 följande:
    tror inte tappen har så stor betydelse...jag är totalhysterektomerad och hade haft ett "kärnvapenkrig" i min mage (läkarens ord) så de skar av en hel del nerver oxå vilket för min del gör att jag är rätt okänslig...inte kul alls! Men i ditt fall lär det ju inte gå så!
    oj låter ju hemskt!! Hur gjordes ingreppet? På mig ska de göra vaginalt.
  • Anonym (fontän)

Jag hade två gigantiska chokladcystor - en på vardera äggstock och den ena hade spruckit så jag hade 2 liter fritt flytande sörja i buken...inkörd med ambulans och akutopererad...förstår de hade svårt att se några som helst normala strukturer i min mage...värsta sortens endometrios...

• Anonym (kh)
    Anonym (fontän) skrev 2011-11-24 00:06:37 följande:
    Jag hade två gigantiska chokladcystor - en på vardera äggstock och den ena hade spruckit så jag hade 2 liter fritt flytande sörja i buken...inkörd med ambulans och akutopererad...förstår de hade svårt att se några som helst normala strukturer i min mage...värsta sortens endometrios...
    oj oj oj....ja det problemet har som tur är inte jag!
Svar på tråden sex efter hysterektomi