• Anonym (Mia)

Snälla ge mig tips på romantiska saker att göra?

Känner att jag och sambon håller på att glida in i det här "vardagliga ta varandra-för givet stadiet" Tungan ute
    Vi skulle behöva göra något för att få igång gnistan igen.

Snälla ge mig lite förslag på vad man kan göra, skulle helst vilja resa bort nånstans. Fast de får inte va för dyrt.
    Alla tips och förslag är välkomna!!

• Svar på tråden Snälla ge mig tips på romantiska saker att göra?
  • Kamelians

Överraska honom med tända ljus och fin middag
    Skicka söta SMS/skriv och göm lappar
    Skicka ett blombud eller kort till hans jobb
    Boka bord på mysig restaurang, ge honom adressen och vänta på honom där finklädd och piffad
    Erbjud massage/fotmassage
    Stäng av TV:n och titta på gamla foton tillsammans
    Ha en höstpicknick med varm choklad och ostmackor
    Ta in en natt på hotell i en annan stad (behöver inte vara nån lyxig herrgård - mysigt bara att komma bort!)

...

Vad vet jag? Vi är själva i samma situation och är USLA på vardagsromantik! Har du några tips i utbyte? ;)

• Anonym (Mia)
    Kamelians skrev 2011-11-21 14:26:35 följande:

Överraska honom med tända ljus och fin middag
    Skicka söta SMS/skriv och göm lappar
    Skicka ett blombud eller kort till hans jobb
    Boka bord på mysig restaurang, ge honom adressen och vänta på honom där finklädd och piffad
    Erbjud massage/fotmassage
    Stäng av TV:n och titta på gamla foton tillsammans
    Ha en höstpicknick med varm choklad och ostmackor
    Ta in en natt på hotell i en annan stad (behöver inte vara nån lyxig herrgård - mysigt bara att komma bort!)

...

Vad vet jag? Vi är själva i samma situation och är USLA på vardagsromantik! Har du några tips i utbyte? ;)

Tack de var bra förslag! Nä jag är urusel på sånt. I början var de ju en annan sak :P Då kunde jag skriva små dikter och lägga under kudden till exempel. Men nu kommer jag knappt på nånting
  • Anonym (Romantiker)

Gör ett bildspel med er favoritlåt och lägg upp på Youtube (som en icke offentlig länk). Sedan mailar du länken till honom som om det vore vilken kul Youtube-länk som helst.

Om du bor i Stockholm, beställ ett SL-kort i hans namn med en fin bild på er båda.

Garanterad romantisk överraskningseffekt, har provat båda.

• Anonym (jag)

Vi får inte glömma att allt du skrivit ovan är sånt som vi själva skulle uppskatta.
    Väldigt tjejiga saker, tror inte min man hade blivit så berörd av ett sms eller att titta på foton.
    Däremot hade jag blivit superlycklig om han gjorde det mot mig :)

Jag hade nog köpt hockeybiljetter och tagit en öl innan, bokat 5-kamp på liseberg, bokat en krogshow, bokat en bio jag vet att han vill se, etc.
    Killar är ju i regel lite grabbigare än vad vi är :)

• ius lexis

Boka biljetter till någon konsert som han gillar.

Fixa en romatisk picknick (hans favvogrejer) på kvällen och lägg upp filtar i vardagsrummet, tänd ljus och häll upp en flaska vin när han är i duschen. Sätt på dej något riktigt chockande;)

Gör något helt nytt!! Gå på teater om ni aldrig gjort det, ät ostron, hoppa bungyjump, kör gocart, ridtur, äventyrsbadet (åka alla vattenrutchbanor trots att ni är vuxna). Ta ett shott race när ni kommer hem alá tonårsmanéer gärna  med hög musik :) bara något crazy:)
    Kanske kan ni göra allt det där, Du kan sätta upp en dag med bara nya aktiviteter och blanda dem friskt. Kanske kan avsluta med att efter shotracet så möter ni hans vänner sent på kvällen på ett uteställe eller att de helt plötsligt dyker upp hos er (även dina vänner). å så har ni fest...
    Eller att bara du och sambon partar lös hemma, sjung karaoke tillsammans på utube till era favvolåtar.

• Kamelians
    Anonym (jag) skrev 2011-11-21 15:03:37 följande:
    Vi får inte glömma att allt du skrivit ovan är sånt som vi själva skulle uppskatta.
    Väldigt tjejiga saker, tror inte min man hade blivit så berörd av ett sms eller att titta på foton.
    Däremot hade jag blivit superlycklig om han gjorde det mot mig :)

Jag hade nog köpt hockeybiljetter och tagit en öl innan, bokat 5-kamp på liseberg, bokat en krogshow, bokat en bio jag vet att han vill se, etc.
    Killar är ju i regel lite grabbigare än vad vi är :)
    Ha ha, helt rätt, tänkte inte på det... :)
  • Anonym (Romantiker)
    Anonym (Romantiker) skrev 2011-11-21 14:44:44 följande:
    Gör ett bildspel med er favoritlåt och lägg upp på Youtube (som en icke offentlig länk). Sedan mailar du länken till honom som om det vore vilken kul Youtube-länk som helst.

Om du bor i Stockholm, beställ ett SL-kort i hans namn med en fin bild på er båda.

Garanterad romantisk överraskningseffekt, har provat båda.

Ja jag är alltså man så byt ut han mot hon ovan och se det som tips till de romantiska män som läser detta, om det nu finns några sådana här...
Svar på tråden Snälla ge mig tips på romantiska saker att göra?