• Marcusso

Sköntorpsgården, Årsta

Hej

Jag undrar vad folk har för erfarenhet av förskolan Sköntorpsgården, Årsta.
    Det är Kulturkrabaten som äger den och den verkar ha fått sämre betyg än andra förskolor i Årsta (om man kollar under barnomsorg på Stockholm.se)
    Vi har kanske fått plats där och därför undrar jag om folk har någon erfarenhet av förskolan.
    Positivt? Negativt? Gärna konstruktivt och inte bara "rykten på stan" 

Tack på förhand 

• Svar på tråden Sköntorpsgården, Årsta
  • Zarel

kulturkrabatens ägare plockar ut stora summor ur sitt ab till sig själv och sin styrelse bestående av släktingar, betalar låga löner till sin personal, har stora barngrupper och obefintligt föräldrainflytande. Har du möjlighet att välja en annan förskoleverksamhet - gör det. Jag är glad att det nu syns i enkäterna på stockholm.se att kunderna inte är nöjda.
    Googla kulturkrabaten och läs artiklar i dn och svd.
    Detta är inte hörsägen. Jag har haft barn i verksamheten. 

• Marcusso

Jo, den informationen har jag tagit del av. Svårt att missa om man Googlar dem...
    Tack för svar. Hursomhelst så är det lite sent nu och jag hoppas att jag kan dementera deras dåliga rykte framöver. 

• gordanam

Hej!
    Jag har fått en platserbjudande för min son som är 3 år.
    Har ditt barn börjat på förskolan och vad är din erfarenhet nu?
    Tacksam om du svarar snabbt!
    Mvh
    Gordana

• ViraBlåtira

Hej! Gammal tråd som jag puffar upp. Vi hade vårt barn på Sköntorpsgården nyligen, i ca fyra mån. Vi kom dit pga missförhållanden på annan fsk.

Och vi är SÅ NÖJDA! Barnet älskade själva byggnaden, mysigt med de små rummen. Och personalen var outstanding. Det märks att de kämpar hårt för att bli av med det dåliga ryktet som envist hänger kvar. De var otroligt lyhörda för varje enskilt barns behov, det fanns alltid en famn att krypa upp i om ngt barn blev ledset. De jobbar aktivt med att alla får vara den de är, de jobbar även mkt med känslor.

Kan inte skriva mer allt men det är utan tvekan en bra fsk som är bra på att se varenda enskilt barn. Hade vi bott närmare hade vi stannat kvar. Rekommenderas! ????

Svar på tråden Sköntorpsgården, Årsta