Muffins i magen skrev 2011-11-21 17:52:35 följande:
Men du blir nog inte så poppis hos handledaren om du går dit sjuk och smittar ner barnen och pedagogerna. Det måste ju vara bättre att du sjukanmäler dig och ber att få ta igen tid vid annat tillfälle så att det blir 100%. Alla blir vi ju sjuka ibland...
Nej sant, då är det ju bättre att man är hemma och kurerar sig... är genomblöt verkligen pga febern, inge kul alls =(
Thegran skrev 2011-11-21 17:53:21 följande:
läser också till förskollärare, men via karlstad. vet att många på min utbildning tar igen missade vfu dagar i efterhand, och några som har missat bara någon eller några dagar har löst det att vara lite längre på vfun övriga dagar.
prata med din handledare, klart det går att lösa!
Okej. Ja jag får prata med henne när jag väl kommer dit, måste ju gå och lösa. Precis som du skriver kan man ju kanske vara längre vissa dagar, eller något...
Tutilure skrev 2011-11-21 18:02:41 följande:
Du får absolut fortsätta att plugga även om du har frånvaro, så du kan vara lugn.

Du kommer väl förhoppningsvis inte vara borta hela VFU-perioden.
Ja, risken finns ju att man får en nitisk handledare, men jag har hittills haft tur. Det har alltid funnits utrymme för att vara frånvarande till viss del. Huvudsaken är att handledaren har kunnat se hur du fungerar i gruppen och kan göra en bedömning av din insats.
Var har du fått VFU-plats? Jag kanske vet något om platsen/handledaren.
Ok, inte så det står på skolportalen =( Där står det att godkänd VFU är ett krav för fortsatta studier.
Näää förhoppningsvis är jag kry snart, i alla fall hoppas jag det för har sett fram emot VFU:n.
Mmm sant! Får hoppas på att min handledare är förstående för situationen. Ska ringa och prata med henne imorgon, fick inte tag på henne idag. Blev hänvisad att maila så gjorde det men vill ringa också.
Har fått den på Gunnars. Bor du i Uppsala? =)