• allmänt

Orange till blont, ask eller pärlemor?

Jag hade brunt hår med röda skiftningar innan, lagt på en blekning Moods ultrablond xtra. Nu är mitt hår gulorange, typ som fanta, eller lite mörkare orange än så, men gulare än en apelsin. Förstår ni? Skall jag lägga en askblond, som tar bort röda och orange skiftningar men som inte får läggas på gult (stråna glimmar gult i ljuset, men det är ju orange så det måste ju vara nått rött i också? Eller?) eller en pärlemor som reducerar gulhet i håret men kanske inte biter på just orange? Hjälp mig nu vilken jag skall ta, skall jag ta båda kanske men isåfall i vilken ordning? Skall på julbord med sambons jobb snart, så då får jag INTE se ut som en urinvägsinfektion i huvudet säger han! :o

• Svar på tråden Orange till blont, ask eller pärlemor?
  • allmänt

Mh det är coolt om det är det man är ute efter, jag är ute efter att efterlikna min vanliga hårfärg så jag kan sluta färga håret så ofta så småning om. Har du nångång gått från orange till blont? Och isåfall hur?

• allmänt

Frissan har stängt här nu, så dem kunde jag inte rådfråga

• Lucy Cat

Jag har gått från svart till blont, från rött till blont och från brunt till blont. Jag blekte mitt hår två gånger med den starkaste blekningen. Kommer inte ihåg vad den heter, Schwarzkopf Blonde tror jag. Då får man en såndär härlig röd/orange/gul färg som skiftar hit och dit. Efter det tog jag en askgrå för att få bort skiftningarna. Det funkade okej, det var fortfarande lite skiftningar kvar, men rätt snygg effekt ändå. Dock inte den jag var ute efter.

Att bleka håret är en lång process, det är inget man ska göra på en dag eller två, utan låt håret vila emellan blekningarna och färgningarna, då fäster färgen bättre och håret blir inte lika slitet. 

..I'm not cynical, I'm experienced..
  • allmänt

Mh jag har också hört att ask ger grönt, men vet många som lagt en ask färg och inte fått grönt. Vad är det som avgör om det blir grönt eller inte?

• Benzaiten
    allmänt skrev 2011-11-21 19:04:11 följande:
    Frissan har stängt här nu, så dem kunde jag inte rådfråga
    jaha ska du på julbordet ikväll? jag tänkte att det var om några dagar o att du då kunde hinna gå till frissan o få färgat det av en kunnig.
  • allmänt

Ah nej inte ikväll, men skall lägga i en till färg/blekning ikväll så jag hinner åtgärda det om det går på röven. Jag vill inte gå till friösren och betala femtonhundra kronor, om jag inte nödvändigtvis måste. Därför jag gett mig på det själv! Ibland måste man varalite modig också! :)

Svar på tråden Orange till blont, ask eller pärlemor?