• Fiddelii

    Nu ska hon ut, v24+3

    Nu ska hon ut.. Läkarna vågar inte hålla henne kvar längre! I morgon fm är ett snitt planerat. Jag har två stora hemmatom på moderkakan volket gör att den snart kommer lossna. Hur ska man klara detta?! Efter 11 veckor på sjukhus borde man kanske vara förberedd, men icke nu ska det ske. Efter ett tillväxt-ultraljud väger hon nu ca 740g. Vi har lyckats få 3 stycken Betapred för barnets lungmognad! Det borde väl vara en klar fördel!? Hoppas nu oddsen är på vår sida! Har vår lilla flicka kämpat och varit envis så här länge känns det hoppfullt! Någon som varit i vår situation som vill dela med sig av en solskenshistoria? Vi ligger på universitetssjukhuset i Lund. Ge oss styrka! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-22 14:50
    Nu är hon ute! 670 grams krut är det i henne, en riktig kämpe som tog i och skrek ända ifrån tårna! Otroligt söt.. Jag ligger på bb och väntar på att bedövningen ska släppa.. Känns som en evighet innan jag får se min prinsessa igen. Tack snälla för alla lyckoönskningar och fina berättelser!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-30 23:57
    Efter 5 månader på sjukhus känns det nu underbart att få komma hem! Ellie är idag 4 månader, 3400g, 47 cm lång, stora damen! :) hon har fortfarande syrgas, dock väldigt lite, 0,08. Coffeincitrat och pulmicort för lungorna..
    Vi njuter av tillvaron och tar dagarna som de kommer, annars har vi hemsjukvård och läkarbesök som avlöser varandra.
    Att vi skulle få komma hem med den finaste prinsessan i världen var svårt att tro då vågen stod på 590g! Men nu är vi här, de lyckligaste och stoltaste föräldrarna på denna jord! :)

  • Svar på tråden Nu ska hon ut, v24+3
  • Svanflikkan85

    Lycka till, håller tummar och tår för att allt går finfint för er och eran dotter!! <3

  • LivetSomSofia

    Min sons kusin föddes i v25+0, vägde 795g! Hade de väldigt jobbigt de första månaderna men nu är hon snart 3år och mår hur bra som helst! :)

    Lycka till! Massa styrkekramar!

  • junilycka

    Styrkekramar!!! Vilken resa ni måste gå igenom...Dom är jätteduktiga i Lund så ni är i goda händer!! (min kompis barn överlevde mot alla odds) Håll oss uppdaterade om er lilla flicka. kram

  • Havsjungfrun

    Hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra för er lilla tjej! Lycka till!

  • Fiddelii

    Sova nu känns ju hopplöst.. Tack för alla styrkekramar! Är så otroligt tacksam att vi är i Lund!!

  • IsDimma

    Jag håller alla tummar och tår för att det ska gå bra


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • bustösen

    hoppas allt går bra, att hon fått betapred är ju jättebra! hoppas också att du kan sova några timmar i natt! 

Svar på tråden Nu ska hon ut, v24+3