• Anonym

Ryckningar i underlivet?

Jag upplevde just en märklig sak. Det var som en ryckning "där nere", som högg till. Jag blev så förvånad att jag liksom nästan hoppade till lite. Upplevde det som en muskelryckning man kan ha i ögat osv. Det återkom igen efter varandra ca 4 st gånger. Mycket konstigt. Nyfiken som jag är googlade jag det här och läste om gravida kvinnor som upplevt just detta tidigt i sin grav. Blev nu lite misstänksam och undrar om man kan få såhär trots att man inte är gravid? Om det är någonting normalt som dem flets får ibland? Eller är det dags att köpa grav test??

Kan nämna att vi försöker inte bli gravida, men det vore inte allt för konstigt om jag blev det.

:)

Har ni upplevt det här?

• Svar på tråden Ryckningar i underlivet?
  • Anonym

Det är säker bara  nervtrådar som kommit kläm. Har inte hört talas om ryckningar vid graviditet men är du osäker så ta ett test

• fabbemam

Jag har haft det båda gångerna jag varit gravid (en av dem slutade med missfall redan V 9) men aldrig annars...

• Anonym
    fabbemam skrev 2011-11-21 21:14:31 följande:
    Jag har haft det båda gångerna jag varit gravid (en av dem slutade med missfall redan V 9) men aldrig annars...
    ojdå... ja, jag har inte upplevt det annars. Men om jag skulle vara gravid så borde det vara extremt, tidigt... eftersom jag ska ha min mens om ca 1 vecka o några dagar:/ det går inte ihop för mig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-21 21:11:54 följande:
    Det är säker bara  nervtrådar som kommit kläm. Har inte hört talas om ryckningar vid graviditet men är du osäker så ta ett test
    Det kan ju vara en möjlighet=)
  • Anonym

Vad tror ni andra som läser?

• Anonym

Det har jag också känt flera gånger utan att vara gravid. Jag tror helt enkelt att  man kan få tics i de musklerna också, precis som man kan få tics vid ögat, i ett finger eller andra ställen på kroppen.

• Anonym (o.o)
    Anonym skrev 2011-11-21 22:35:32 följande:
    Det har jag också känt flera gånger utan att vara gravid. Jag tror helt enkelt att  man kan få tics i de musklerna också, precis som man kan få tics vid ögat, i ett finger eller andra ställen på kroppen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-21 22:35:32 följande:
    Ja då är det väl antagligen så, inte upplevt det innan bara:) Så man blir lite fövånad.
Svar på tråden Ryckningar i underlivet?