• fridap

syskonvagn!

Skulle behöva tips på bra syskonvagnar. kommer att skilja 18 månader mellan barnen.

• Svar på tråden syskonvagn!
  • plöto

Jag är jätte nöjd med vår vagn från babytravel kostar ca 4000 ny och ser ungefär ut som urban jungel vagnen

• plöto

Tänk på att oavsett villken syskonvagn du köper, att den är "stockholms måttad" alltså så att den går in genom spärrar i tunnelbanan och kommer på alla bussar

• plöto

Men det gäller ju överallt i butiker som har handekappsmått på gångarna osv. jag satt "" på stockholmsmått så att man fattar att det är smart även om man inte bor i stockholm

• Mallan76

Vi har köpt en I´coo Duo Platon från www.babystugan.com
    Det är en riktigt bra kvalitetsvagn, tyvärr väldigt dyr också (ca 8500 kr), men det var den enda vagn vi ville ha! Det är inte en sådan där tradtionell tvillingvagn där barnen sitter bredvid varandra utan en vagn där barnen sitter framför (eller bakom) varandra. Den är alltså lika smal som en enkelvagn, så man kommer in genom dörröppningar. Hmm...lite svårt att förklara, men gå in på sidan så förstår du vad jag menar!
    De har dock flera syskonvagnar på denna sida till mycket lägre priser och är seriösa, rekommenderas varmt! Lycka till!

(Det kommer skilja 18 månader mellan våra barn också.)

• therese

Finns också en "lång" syskonvagn där barnen sitter/ligger mitt emot varann. Känner tyvärr inte till ngt annat säljställe än Köpenhamn, men det borde ju gå att få tag i nån annan stans också...

Svar på tråden syskonvagn!