Anonym (Undrande) skrev 2011-11-22 08:36:39 följande:
Det är likadana tecken hos mina barn, det är skrämmande att det bara är kvinnor som utövar PAS i soc ögon.
Har dina barn kontakt med psykolog? Jag strider mig blå för att mins ska få det, men bup vägrar ta emot den minsta (som far mest illa då han är 3 år, de andra är i skolåldern och kan säga ifrån på ett annat sätt). Detta trots att bvc skickar remiss på remiss till dem. Vår bvc sköterska har sett / märkt av hurdan minstingen är. Den största har fått psykologhjälp via skolans kurator/ skolsyster medan mellan försvinner lite i mängden :(
Men varför ska soc lägga lvu på dina barn? De måste väl ändå ha lite förtroende för barnen och kunna genomskåda vad fadern håller på med?? Speciellt när förskola och andra i deras närhet märker skillnaden?! Det är skrämmande hur lite de ser till barnens bästa, allt för denna sk jämlikhet. Det finns pappor som är SÅ mycket bättre an vissa mammor, det är inte där problemet ligger enligt mig. Utan att de vuxna som ska lägga in en åsikt hos tingsrätten/ hovrätten. De träffar barnet ca 2 timmar i en boende utredning och bestämmer därefter vilken förälder som barnet knyter mest an till. Men resterande tid då? En timma kan väl vem som helst hålla skenet uppe?
Lider med dig och jag hoppas verkligen att dina småtroll kan bli sedda av någon person med känsla för vad som är bäst för dem och inte för pappan. Han har förövrigt ingen "rätt" alls, det är barnen som har (eller ska ha....)
Soc menar att konflikten får barnen att må dåligt och därför kan behöva placeras utanför hemmet. Sen att de inte mår dåligt hemma hos mig, eller under kontrollerat umgänge, verkar inte spela så stor roll. Att de mår sämre och sämre när umgänget sker fritt igen verkar inte så viktigt i dagsläget.....jag vet inte hur de tänker eller resonerar faktiskt. Barnen är ju ganska små (2½ och 5½), så de kan inte riktigt formulera sig heller. Just nu har jag resignerat, känner att jag inte kan göra något annat än att vänta på kaos och katastrof och det som sker frå ske.
Den store blev godkänd av BUP i vintras och sattes upp på kö, sen ringde pappan efter några månader och var arg på dem, efter det drog BUP bort köplatsen och sa att de inte kan hjälpa barnet längre. Jag tror inte det händer så mycket förrän förskolan gör en ny orosanmälan, å andra sidan hände inget efter förra orosanmälan så jag hoppas inte längre på några mirakel.
Känner mig bara uppgiven. Det heter att man är skyldig att skydda barnen, men man får det bara i nacken efteråt.