• Hoppetossan 79

någon som har tips på en riktigt bra köksassistent?

Jag vill så gärna ha en ny assistent. Jag har idag en kenwood partissier + en gammal Brown matberedare. Vill ha en som äe båda så att säga . helst av allt hade jag delar ha en ankarsrum men jag har ingen alls lust att lägga 7-8000 på en assistent. Har funderat på en mum. från bosch tex. men vill eg ha en som klarar 1 liter degvätska. någon som har tips?

• Svar på tråden någon som har tips på en riktigt bra köksassistent?
  • TEDDEN

Om det är för just bakning skulle jag välja bort Kitchen aid då den i mitt tycke inte är tillräckligt kraftig för degar. Läser man dessutom recensioner på nätet om just Kitchen aid får den dåligt betyg i just baksammanhang. 
    Håller själv på att leta assistent och tror att Bosch leder, än så länge.

• Ramborg

Jag är faktiskt bara halvnöjd med min kitchen aid, det finns en del opraktiska detaljer. Tex kryper degen uppåt på ett sätt jag aldrig sett på mammas Husqvarna. Och fruktmosaren går inte att diska rent utan att peta med en grillpinne, för den har ett omotiverat hål i sig som är för långt och smalt för alla andra redskap. Små men irriterande detaljer.

• Tesselajnen

Jag kan ju bara säga att vi har en Ankarum och den är toppen för stora degar till tex surdegsbröd. Skulle inte byta bort den mot något annat :) Däremot så skulle jag vilja komplettera den med tex en Kitchen Aid eftersom den är bara bra på stora degar...

• Hoppetossan 79

Kitchen aid. är inte aktuell eftersom jag har en kenwood som är en i princip likadan. men är ganska sugen på en bosch. frågan är om den klarar tillräckligt stora degar?

• 1986

Hej!

Jag hoppar in här.
    Jag ha beställt en Bosch MUM86 på Tretti.se.
    Snabb leverans, beställde den i fredags kväll och den kom i går.
    Ta 1 liter vätska och är på 1600 watt.
    Dom ha desutom kampanj så man få köttkvar, grönsaksskärare och citruspress  till för 4995.

På Bosch´s hemsida får man sen tillbaka 100 kr när man skicka in kvitto samt streckkåd. Så då blir de "bara" 4000 kr.
    Jag är visseligen lite osäker på om jag inte skulle köpt en KitchenAid i allfal. Men jag vet inte om den är bättre?

Här är länken till bosch´s hemsida med lite info om en

ttp://www.bosch-home.se/produkter/matberedning/köksmaskiner/list.html

samt länk till Tretti.se
    http://www.tretti.se/hushallsapparater/matberedare_och_assistenter/koksassistenter/bosch-mum86w1-muz8mp1

De är denna vita jag köpte

• 1986

Man få tillbaka 1000kr inte 100kr som jag råkade skriva.
    Lite skilland :)

• arkeologitjejen
    Tesselajnen skrev 2011-11-23 09:38:38 följande:
    Jag kan ju bara säga att vi har en Ankarum och den är toppen för stora degar till tex surdegsbröd. Skulle inte byta bort den mot något annat :) Däremot så skulle jag vilja komplettera den med tex en Kitchen Aid eftersom den är bara bra på stora degar...
    Jag har också den och är mer än nöjd.
    Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • funlight
    1986 skrev 2011-11-23 22:55:52 följande:
    Hej!

Jag hoppar in här.
    Jag ha beställt en Bosch MUM86 på Tretti.se.
    Snabb leverans, beställde den i fredags kväll och den kom i går.
    Ta 1 liter vätska och är på 1600 watt.
    Dom ha desutom kampanj så man få köttkvar, grönsaksskärare och citruspress  till för 4995.

På Bosch´s hemsida får man sen tillbaka 100 kr när man skicka in kvitto samt streckkåd. Så då blir de "bara" 4000 kr.
    Jag är visseligen lite osäker på om jag inte skulle köpt en KitchenAid i allfal. Men jag vet inte om den är bättre?

Här är länken till bosch´s hemsida med lite info om en

ttp://www.bosch-home.se/produkter/matberedning/kök smaskiner/list.html

samt länk till Tretti.se
    www.tretti.se/hushallsapparater/matberedare_o...

De är denna vita jag köpte
    Hej!

Snälla du, skulle inte du kunna berätta ifall maskinen nått/når upp till dina förväntningar? Jag har googlat, läst, och sökt efter den bästa assistenten eftersom jag inte vill ha en KA då den bara är symbolisk för mig.
    Jag vill ha mycket kvalitet för pengarna och när jag ändå ska lägga ut så mycket pengar för en maskin så vill jag ha det bästa.

Jag har fastnat för MUM86 och såga tt den va billigast på TRETTI.

Jag har kollat på klipp på You tube efter Boschen dessutom =) Är den verkligen högljudd? Vet att den låter en del men är det störande högt ljud?

Är den smidig vad gäller bakning, vispning osv?

Tacksam för lite tipsSolig
  • violatricolor

Fast Ankarsrum Assistent kostar 5000, inte 8000. Ibland finns erbjudanden så du får med lite mer tillbehör än vad som ingår i baspaketet. Om du vill göra stora degar så är Ankarsrum bäst.

Svar på tråden någon som har tips på en riktigt bra köksassistent?