• Anonym (Ricinolja)

Är verkligen EN matsked ricinolja verkligen så jäkla farligt?

EN matsked kan väl itne vara så farligt?
    Kan ju förstå om det skulle röra sig som vissa tar halva eller hela flaskan men en matsked?

Aldrig man ser/hör någon som råkat ut för något själv utan alltid någons väns kompis osv elelr som dom hört där osv men aldrig någon själv.
    INGEN varningstext för gravida finns och det säljes ju även till gravida på apoteket.

• Svar på tråden Är verkligen EN matsked ricinolja verkligen så jäkla farligt?
  • Stårschan

Va? Är det farligt med ricinolja?

• Anonym (Varför då???)

Till vilken nytta skulle det vara att ta en matsked ????

• sallybuse

Man brukade ta ricinolja för att förlossninen skulle komma igång.De gjorde man ofta förr i tiden.Vet inte om man gör de nu.Många säger att de kan vara livsfarligt att barnet kan komma ut alldeles för fort

• Anonym (Varför då???)

ja,vet om att de togs mängder på 70 talet och känner även till att bebisar föddes månader i förväg,de dog tom,så varför äventyra ett barns liv för att få föda innan bf datum??? Bebis kommer ut när den är klar! Sen är det ju så att de på förlossningen märker då det kommer in för att föda på prover och att föderskan är sjukt dålig

• Anonym (Ricinolja)

Men det är ju ofta folk som tar en halv-en hel flaska, En matsked är ju itne så mycket men som ändå "hjälpt" en del utan att det gått för fort osv

• Anonym (Varför då???)

Minst 60-120ml är den mängd som sägs kunna hjälpa isf,men man blir tok dålig i magen och illa mående.
    VARFÖR ska bebis ut innan BF datum är ??? Märkligt i mina tankar ändå. 

• Anonym (Ricinolja)
    Anonym (Varför då???) skrev 2011-11-22 13:38:31 följande:
    Minst 60-120ml är den mängd som sägs kunna hjälpa isf,men man blir tok dålig i magen och illa mående.
    VARFÖR ska bebis ut innan BF datum är ??? Märkligt i mina tankar ändå. 

Men fortfarande finns det flera som lyckats på EN matsked
  • Anonym

Ja men de skulle kanske börjat spontant i födsel utan den där matskeden också. Det är inget som rekommenderas men vill du väldigt gärna prova så tror jag inte en matsked är speciellt skadligt heller. Och nej, du kommer inte få en störsförlossning av det heller. Skulle hellre prova ett lavemang.

• Anonym (Ricinolja)
    Anonym skrev 2011-11-22 14:22:34 följande:
    Ja men de skulle kanske börjat spontant i födsel utan den där matskeden också. Det är inget som rekommenderas men vill du väldigt gärna prova så tror jag inte en matsked är speciellt skadligt heller. Och nej, du kommer inte få en störsförlossning av det heller. Skulle hellre prova ett lavemang.

Lavemang har jag provat vid en tidigare graviditet och hjälpte inte ett smack. Tog då Microlax
  • Anonym (Ricinolja)
    sallybuse skrev 2011-11-22 12:57:36 följande:
    Man brukade ta ricinolja för att förlossninen skulle komma igång.De gjorde man ofta förr i tiden.Vet inte om man gör de nu.Många säger att de kan vara livsfarligt att barnet kan komma ut alldeles för fort

Mend etta verkar ju användas fortfarande i många länder. Hur kommer det sig tt sverige är så anti mot detta?!?
Svar på tråden Är verkligen EN matsked ricinolja verkligen så jäkla farligt?