Hur ofta?
Är lite nyfiken på hur ofta ni andra föräldrar gör något på egen hand, hur ofta er partner gör något på egen hand o hur ofta ni gör nåt tillsammans?? Utan barn alltså, typ träning, promenad, träffa vänner mm.
Är lite nyfiken på hur ofta ni andra föräldrar gör något på egen hand, hur ofta er partner gör något på egen hand o hur ofta ni gör nåt tillsammans?? Utan barn alltså, typ träning, promenad, träffa vänner mm.
Jag har min häst som jag måste till varje dag så där är jag ju på egen hand.. blir väl i genomsnitt två timmar per dag. Jag och maken är tyvärr dåliga på att hitta på saker ensamma. Men det händer ibland att vi går på bio..
min man jobbar på annan ort (och sover där också) så han har ju egentid varje dag han jobbar. Själv är jag alltid med barnen. Gör saker tillsammans utan barn gör vi extremt sällan förutom spelar spel och ser på film när ungarna lagt sig..
Jag sjunger i kör en gång/vecka så då kommer jag iväg själv. Maken går ner i sin studio lite då och då, så några timmar/vecka. Sen åker vi till en kompis om vi känner för det eller bara behöver komma hemifrån. Har barnvakt ca varannan vecka numera. På lördag morgon (eventuellt redan på fredag) ska vi lämna ungarna hos mormor och hämtar dem på söndag eftermiddag. Vi skulle ha åkt till en fest 10 mil bort men den blev inställd så vi ska bara vara hemma och mysa och titta på film. Dumt att inte utnyttja barnvakten när den ändå var bokad.
Jag ensam, någon promenad i veckan (eller gympa). Ett par gånger har jag åkt hemifrån och varit borta några timmar sista månaden. Innan dess var det längesen.
Maken, resorna till jobbet dagligen, där springer han även någon gång i veckan. Lite mer långvarigt så är det nog en gång i månaden kanske då de hittat på något på jobbet eller så.
Tillsammans utan barn var nog ungefär ett år sedan. Men vi brukar ta en promenad med enbart lillen då han somnar någon halvtimme varje eller varannan vecka. Då är de stora barnen hemma själva, sitter framför tvn ofta fredag eller lördag kväll, så det är nästan barnfritt... annars blir det någon gång i månaden film efter att barnen lagt sig (fast oftast är lillen med i sjalen...)
vi har varit ensamma tillsamman 2 gånger på 3 år, min sambo har varit på resor och många fester jag har ej varit på något
Vi är ensamma när barnen sover efter 19, då brukar jag ta ett långt bad och fixa lite