Vattkoppor
Min bonusdotter har vattkoppor och är förtillfället hos sin mamma, vi har en 1 ½ åring här hemma som hade vattkoppor när hon bara var 3 månader, men BVC säger att det kan komma igen. Hur som helst så tycker både vi och biomamman att det är dumt att utsätta 1 åringen för vattkoppor om man inte behöver.(ja, vi vet att hon kommer bli utsatt för det ändå, men vi har för övrigt dealen sjuka barn stannar där de insjuknade)
Men eftersom vi alla andra har haft sjukdommen tänkte vi att bonusen ska få sova och mysa hos deras farfar fredag-lördag och sen hämtar vi bonusen efter att vi skjutsat våran gemensamma dotter till hennes mormor, så hon får vara där medan bonusen är hos oss.
Så hon får komma hit på "sin helg" som vanligt och samtidigt för en gångs skulle få ALL uppmärksamhet av både sin pappa och mig. Välja film och bara mysa med oss.
När min man berättade att lillasyster ska sova hos mormor i helgen medan hon är här, blev bonusen vansinnig och började störtgråta "för att hon inte fick sova hos mormor NN".
Fråga är, är det fel av oss att låta våran gemensamma vara hos mormor och bara ha bonusen här?