• Didajdidajda

Dina bästa tips på viktnedgång!

Vi vet att man ska träna, vi vet att nutrilett och andra viktminskningsprodukter finns, alla dieter, att man ska äta lite  - ofta. JAJA! Men vad är ert bästa viktminskningstips?

- Mitt är att dricka mycket te, buljong och liknande det har mättande effekt på mig!

Har ni något eget tips?

• Svar på tråden Dina bästa tips på viktnedgång!
  • Mommyma

Dricka ett stort glas vatten innan varje måltid. 
    Är själv slarvig med det. Men det har hjälpt mig gå ner i vikt innan.

• Fiffigt

Hej. 
    LCHF, fett bränner fett, man behöver inte vara hungrig. Man äter tills man är mätt, man äter när man är hungrig oavsett tid på dygnet. Men viktigast av allt man svälter inte kroppen. 

Glad

• Tant Groda

Räkna kalorier är mitt allra bästa råd. Och se till att förbrukningen är mer än intaget!

• Likaskeptisksomförr
    Fiffigt skrev 2011-11-22 15:32:29 följande:
    Hej. 
    LCHF, fett bränner fett, man behöver inte vara hungrig. Man äter tills man är mätt, man äter när man är hungrig oavsett tid på dygnet. Men viktigast av allt man svälter inte kroppen. 

Glad

Du är medveten om att du fortfarande måste ligga på ett underskott för att minska i fett och att du fortfarande kan lagra in fett på en kosthållning som LCHF om du överäter? 
  • Didajdidajda

Tac ksnälla för era tips. Det där med vatten försöker jag köra på! Fast jag byter ut 2 vatten mot 2 Te :))

• Fiffigt
    Likaskeptisksomförr skrev 2011-11-22 16:51:22 följande:
    Du är medveten om att du fortfarande måste ligga på ett underskott för att minska i fett och att du fortfarande kan lagra in fett på en kosthållning som LCHF om du överäter? 
     Med tanke på hur mycket fett man äter så blir man mätt rätt snabbt, så man överäter sällan. Sen så Bränner fett fett, det hjälper alltså kroppen att förbränna fettet, därför kan man gå ner trots att man knappt  lyfter ett finger. MEN Det ska vara rätt riktigt och naturligt fett  och det ska inte vara några kh som binder fettet. 

Underskott till vadå menar du? 

De som oftast inte går ner i vikt på LCHF äter alldeles för lite fett och för mycket protein. Sallad och kött är ett vanligt misstag, de missar det viktiga, fettet. 
  • Tonårsmamman1
    Fiffigt skrev 2011-11-22 20:41:04 följande:
     Med tanke på hur mycket fett man äter så blir man mätt rätt snabbt, så man överäter sällan. Sen så Bränner fett fett, det hjälper alltså kroppen att förbränna fettet, därför kan man gå ner trots att man knappt  lyfter ett finger. MEN Det ska vara rätt riktigt och naturligt fett  och det ska inte vara några kh som binder fettet. 

De som oftast inte går ner i vikt på LCHF äter alldeles för lite fett och för mycket protein. Sallad och kött är ett vanligt misstag, de missar det viktiga, fettet. 
    Underskott är när man äter mindre än man förbränner. Äter man mer än man förbränner så går man inte ner, oavsett kost.
  • Gladskit

* äta mer protein, det mättar bättre än kolhydrater
    * träna! löpträning är suverän träning för hela kroppen
    * inte belöna sig med mat

• Likaskeptisksomförr
    Fiffigt skrev 2011-11-22 20:41:04 följande:

Fett bränner fett, men det är fortfarande ett underskott som krävs för att gå ner i vikt. Givetvis blir det en högre förbränning av fett i kroppen om du äter mer fett, annat vore ologiskt. Men det är fortfarande kcal-intag mot kcal-förbrukning sett till den cirkardiska rytmen som är intressant och som avgör huruvida du minskar i vikt eller inte. 

Se ovan. 

Nej, då äter de mer kcal än de gör av med. Svårare än så är det inte. Fett mättar bra för somliga.  LCHF passar vissa personer bra, men inte alla. 
  • LivL

Jag brukar ta en sked honung+citron+en mugg hett vatten innan jag äter. Mättande och fullt med vitaminer. Istället för te, jag gillar inte det nämligen.
    Funkar när man blir godissugen också!!! Helt perfekt då.

Tydligen så dricker kvinnorna i Indien det också...

• LivL

Funderar på att mörda min telefon...
    Anyway...

Fiffigt: Får man inte äta kött och sallad??

• Fiffigt
    LivL skrev 2011-11-23 01:40:46 följande:
    Funderar på att mörda min telefon...
    Anyway...

Fiffigt: Får man inte äta kött och sallad??
    Klart du får äta kött och sallad men man får inte glömma fettet. :) För det är viktigt :)  
  • Mimmlas

Äta som vanligt men räkna kcal, plus och minus.
    Samt hålla koll på intag av protein och kolhydrater. Det blir inte enklare och bättre än så.
    Det är hållbart i längden och kräver inte någon extrem kosthållnings ändring.
    Enkelt att justera efter mer eller mindre träning och resten av en familj måste inte "drabbas".

• Fridayyy

ta reda på hur mycket kalorier maten du äter innehåller, ofta är det mycket mer än vad man tror. Man kan liksom inte promenera en halvtimme och sen tro att man kan äta två mackor (även om det är fullkorn). Frukt ger också kalorier och inte så stor mättnad, samma sak med sallad. Man blir bara knäpp av hunger..=)

Ägg till frukost mättar bra och ger inte så mycket kalorier, ät bara lite bröd till om du vill. Eller inget alls.

• Didajdidajda

Jag rör på mig mycket, så det är inga problem! :D Någon som har tips mot sockersug? Morötter i all ära... Men jag vill försöka undvika att spränga ut min magsäck Solig Kram!

Svar på tråden Dina bästa tips på viktnedgång!