• Anonym

Hur kommer våra barn se ut?

Jag och min pojkvän försöker bli gravida. Han är helsvensk, har blå ögon och brunt hår, var som barn väldigt blond. Jag har spanska rötter, mörkbrunt hår, bruna ögon och blir aldrig riktigt blek. Man ser med andra ord att jag inte är helt svensk. Ni andra som har ungefär samma färger som mig och min partner. Hur ser era barn ut? Jag är så himla nyfiken på hur våra framtida barn kommer att se ut. Jag vet att det är omöjligt att säga men vore kul att höra från andra ändå!

• Svar på tråden Hur kommer våra barn se ut?
  • Anonym (pl)

Jag: Blåögd, mellanblond
    Pappan: Så som du beskriver dina färger

Sonen: Mörkblond, blek hud (men blir jättelätt brun på sommaren) och gröna ögon.  

• Anonym

Känner ett par som har fått två barn, och mamman har spanska rötter medan pappan är ljusare. Båda barnen har olika utseende (ser inte likadana ut) men båda har brunt tjockt lite lockigt hår och stora vackra bruna ögon. Dom är jättesöta, och det kommer säkert era barn också bli!

• Anonym

Och förresten, dom har mörkare hud än pappan, men ljusare än mamman, typ ett mellanting.

• Novaliesmamma

Jag: Sydamerikansk, bruna ögon, mörkbrunt hår, gyllenebrun hy.

Pappan: Ljusbrunt hår, grön/bruna ögon, ljus hy.

Novalie: Ljusbrunt/mörkblont lockigt hår. Ljus hy och blåa ögon.

• Milkina cerka

Min man är rakhårig o. blond(lintott som liten), o. grå, inte blåögd men ser typiskt svensk ut.

Jag är mörk som du o. självlockig, med brungröna ögon, kommer ursprungligen från Balkan.

Tre barn -
    nr ett föddes mörk o. gråögd,  är numera mörk, lockhårig o. brunögd som jag, men ljusare i hyn, blir först röd sedan brun sommartid.

nr 2 föddes blond o. blåögd - har idag som snart 10åring mörknat så att håret är mörkblont(och rakt), ögonen är som mina, blir som jag lätt brun på sommaren

nr 3 föddes mörk o. med mörkgrå ögon, har idag(snart 8år) hårfärg som storebror(har lite självfall), dvs. nr2 o. ögon som storasyster(nr 1), tål inte solen precis som min man utan blir lätt bränd.

Så jag ville bara få fram att det finns mer än en möjlighet och önskar er lycka till med familjebildandet .

• Anonym

Kul med så många svar!

Jag tycker att det är så vackert med mörkt hår, gröna ögon och lite mörk hy. Hoppas att man lyckas baka en sådan. Skämt å sido, alla ögon, hår och hudfärger är vackra men det är ju väldigt spännande hur det blir när man har två väldigt olika utseenden. Min väninna och hennes kille är jättelika så man kan verkligen föreställa sig hur barnet kommer att se ut!  

• Anonym
    Novaliesmamma skrev 2011-11-22 17:01:31 följande:
    Jag: Sydamerikansk, bruna ögon, mörkbrunt hår, gyllenebrun hy.

Pappan: Ljusbrunt hår, grön/bruna ögon, ljus hy.

Novalie: Ljusbrunt/mörkblont lockigt hår. Ljus hy och blåa ögon.
    Oj vad vackra du och dottern är! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-22 19:05:50 följande:
    kolla agressia.blogg.se

hennes sambo är blond, blåögd och hon har spanskt ursprung =)
    Jättefin mix på deras son
  • Diny

Min sambo är mexikan och jag är svensk med gröna ögon. Vår dotter har blå/gröna ögon och ljusbrunt lockigt hår.

Svar på tråden Hur kommer våra barn se ut?