nedre buksmärta
hej!
hoppas jag kan få lite tips från någon som vart med om liknande buksmärta...
igårkväll runt 6 tiden fick jag magknip, tog en samarin, satte mig i duschen och väntade på att det skulle gå över vilket de inte gjorde. la mig i sängen och somnade till, vaknade halv 9 och kände en enorm smärta i hela nedre delen av magen, kunde inte ligga på rygg och knappt gå. smärtan kan förklaras som fruktansvärd rejäl magknip, kramper och det kändes som vridningar i magen och nästan brännande. kände ett svagt illamående, men ingen feber och inga blödningar.
efter att ha legat i sängen i över en timme ringde jag sjukvårdsupplysningen, dom tyckte att jag skulle åka till akuten, eftersom jag är gravid i v.9 och att det kunde ha något med de att göra. åkte in till akuten, fick träffa en sköterska som sa att jag skulle upp till gyn, och att om dom inte hittade nån orsak så skulle jag komma tillbaka till akuten. på gyn fick jag lämna urinprov, och dom svarade lite surt att "provet var negativt, och hade du bara ringt oss först så hade du inte behövt komma hit överhuvudtaget, du har ju inga blödningar, och skulle du haft de så är det inte mkt man kan göra åt ifall det nu skulle bli ett missfall. men du ska få med några värktabletter som du kan ta och åka hem."
så det var deras svar, fick 2st pamol och fick gå därifrån tillbaka ner till akuten.
sköterskan där blev vansinnig när jag berättade vad gyn hade sagt. hon tog några blodprover och sen fick jag vänta och träffa en läkare och då berätta hela historien om varför jag kommit dit, varför jag vart uppe på gyn, vad dom sagt till mig. och läkaren undrade då hur jag kände de och om jag nu vart på gyn, varför jag va nere på akuten helt plötsligt. sen klämde och tryckte han på magen, vilket gjorde fruktansvärt ont. han sa att proverna jag lämnat visade sig vara okej och sa att jag skulle åka hem, komma tillbaka nästa dag ifall det inte gått över, och att jag skulle ta nya prover pga. infektioner visar sig 12tim tidigast i ett blodprov.
så jag fick åka hem, tog 2 panodil, la mig.. vaknade flera ggr under natten, fortfarande fruktansvärt ont.. och har även ont idag med, men jag känner att vad ska jag åka till akuten för när ändå ingen tar en på allvar.
jag vet inte alls vad jag ska göra, känns som att ingen tar en seriöst...