• Larsan

En nyinflyttad på gatan...

Du hör att grannen på samma gata som dig ska flytta. En ny familj kommer flytta in dagen efter. När flera turer med flyttlass har gått och 3 dagar har passerat så har du ännu inte haft chansen att hälsa på de nya grannarna. Hur gör du?

12-barnspappa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-22 20:09
    Omröstningen gäller dig som bor i villa eller radhus!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En nyinflyttad på gatan...
  • Skarpa

Annat. Jag väntar nog tills jag springer på dem ute. Är för feg för att bara gå och plinga på, även om jag skulle vara nyfiken, och jag skulle inte förvänta mig att de går till alla hus i grannskapet och presenterar sig. Möjligtvis att jag skulle kika lite bakom gardinen så jag skulle "råka" gå ut och hämta posten samtidigt som grannen så vi skulle stöta på varandra

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • enilef

Jag hälsar på grannarna i hissen. Jag vill inte ha hit dem och jag tvivlar på att de blir imponerade om jag plingar på och försöker vara social.

• tahira

Jag går dit och hälsar dem välkomna. Jag passar på att ge dem några kakor eller liknande.

Helt klart. Berättar lite om vilka vi är och om området om de är nya i området. Har de barn och verkar trevliga säger jag att de gärna får plinga på om dagarna om de har lust, eftersom jag alltid är hemma, och sä säger jag att de skall höra av sig om de undrar något.

Vi flyttade just in i en ny lägenhet och då gjorde jag ungefär så.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Paisley

Vad menar du TS att man bor i villa/radhus eller flervåningshus?

• Elephino

Det är typ 20 lägenheter bara i min uppgång. Folk flyttar hela tiden. Om jag skulle bry mig om alla på gatan som flyttade så skulle jag inte ha tid med så mycket annat. Jag undviker mina grannar så gott det går.

• Paisley
    Elephino skrev 2011-11-22 19:59:03 följande:
    Det är typ 20 lägenheter bara i min uppgång. Folk flyttar hela tiden. Om jag skulle bry mig om alla på gatan som flyttade så skulle jag inte ha tid med så mycket annat. Jag undviker mina grannar så gott det går.
    Precis det är det jag menar.
  • Veronica 223

Annat, hejjar på dem när jag ser dem ute. Jag har inte för avsikt att bli kompis med alla mina grannar. Men sen vill jag ju bo på en gård på landet utan grannar också.

Det går inte att bli kommunist för att lösa fritidsproblemen!
  • For all I care

Varför ska jag hälsa på de nya grannarna?
    Säger väl hej om vi råkar mötas och båda parter vet att vi är grannar men mer än så bryr jag mig inte. 

• Larsan

Paisley: Var det så oklart? :-/ "En nyinflyttad på gatan...", ..."grannen på samma gata..." Jag menar självklart villa! Annars hade jag skrivit "En nyinflyttad i huset..." Och "Grannen i samma hus". Ber om ursäkt för missförstånd! Skyller på att jag håller på lägga ungarna.

12-barnspappa
  • Pallas

Jag röstade på "Jag vill inte veta vilka det är och jag vill heller inte prata med dem. Jag är inte nyfiken på främlingar", för det låg närmast. Det överensstämmer dock inte med sanningen helt - jag ÄR nyfiken på främlingar, men inte på random snubbe som flyttar in bredvid. Jag vill inte ha någon relation med mina grannar bara för att de är grannar och jag är inte intresserad av dem, så länge de håller sig till sitt.

• Elephino
    Larsan skrev 2011-11-22 20:07:24 följande:
    Paisley: Var det så oklart? :-/ "En nyinflyttad på gatan...", ..."grannen på samma gata..." Jag menar självklart villa! Annars hade jag skrivit "En nyinflyttad i huset..." Och "Grannen i samma hus". Ber om ursäkt för missförstånd! Skyller på att jag håller på lägga ungarna.
    För mig var det inte alls självklart.
  • Stårschan

Jag är egentligen inte nyfiken på folk, så jag skulle vänta med att hälsa tills vi stötta på varandra spontant utomhus, även om det inte blir förrän till våren.

• annca
    Stårschan skrev 2011-11-23 08:27:01 följande:
    Jag är egentligen inte nyfiken på folk, så jag skulle vänta med att hälsa tills vi stötta på varandra spontant utomhus, även om det inte blir förrän till våren.
    Exakt. Samma här. Vill inte snoka, är inte intresserad.
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden En nyinflyttad på gatan...