• liby80

var tredje dag ?

Är ensamstående med två barn 5 år och 2 år. Deras pappa har nu kommit med förslaget att vi ska ha dem var tredje dag istället för att han har dem varannan helg. Jag känner att detta förslag låter krångligt , dels schemamässigt för dagis och planeringsmässigt. Tror även att detta inte gynnar barnen som inte får det bra rutinmässig. Vad anser ni ? är det nån som provat detta och hur har det funkat ????

• Svar på tråden var tredje dag ?
  • Cilla11
    liby80 skrev 2011-11-22 20:19:16 följande:
    Är ensamstående med två barn 5 år och 2 år. Deras pappa har nu kommit med förslaget att vi ska ha dem var tredje dag istället för att han har dem varannan helg. Jag känner att detta förslag låter krångligt , dels schemamässigt för dagis och planeringsmässigt. Tror även att detta inte gynnar barnen som inte får det bra rutinmässig. Vad anser ni ? är det nån som provat detta och hur har det funkat ????
    Jag har en dotter som är 6 år. Hon var 4 år när vi separerade. Vi började med att ha var tredje dag. Men eftersom hon var så ledsen hos sin pappa så började vi ha tre dagar hos mig och två hos pappa. Så hade vi det i ett år ungerfär. Det var väldigt mycket fram och tillbaka. Till slut sa faktiskt vår dotter, då precis 5 år fyllda att hon tyckte det var jobbigt att åka fram och tillbaka. Vid ett senare tillfälle uttryckte hon också att hon ville vara mer hos mig(mamma). Det sa hon själv till sin pappa. Nu är hon hos sin pappa varannan torsd-söndag och varannan onsd-fred. Det funkar jättebra nu!
    Alla barn kanske inte kan uttrycka vad de vill och känner. Men ni får se hur de reagerar och lyssna på deras behov. Vi har fått prova oss fram och det tror jag man får göra och vara lyhörd för hur barnen har det.

Lycka till!
Svar på tråden var tredje dag ?