• Jossofräs

Snorig katt

Min kattunge har under tre veckor nu varit snorig och hon snarkar en del när hon sover.. Är det något ni tror jag borde besöka veterinären för? Hon är 13 veckor och verkar pigg och glad i övrigt.

• Svar på tråden Snorig katt
  • nemo1

Är den inte vaccinerad? Boka tid till veterinär då det är kattsnuva.

• nemo1

Har du förresten haft kattungen i tre veckor och den är bara tretton veckor??

• felicityporter

Veterinären genast! Din katt har kattsnuva och om den inte får behandling hos veterinär omgående kommer det bli kroniskt, dvs hon kommer få dras med snuvan resten av livet (och med nedsatt immunförsvar som bonus). Jag har själv en katt som lider av kattsnuva som blivit kronisk, hon var hemlös innan hon kom till mig och hade då antagligen gått med sin kattsnuva ända sedan hon var kattunge och därför kommer hon nu aldrig bli riktigt frisk.

Hoppas din lilla kisse(s)katt får hjälp snart! Hjärta

• Jossofräs

Ja hon är bara 13 veckor :(
    Dom som hade henne hade så jäkla bråttom att bli av med henne.. Så tråkigt.. Nej hon var inte vaccinerad eller nånting. Ringer veterinären idag!

• felicityporter
    Jossofräs skrev 2011-11-24 12:29:16 följande:
    Har fått tid för henne imorgon förmiddag! Hoppas det går bra..
    Toppen! Det kommer säkert gå kanonbra för din lilla kattflicka, en eloge till dig som tar henne till veterinären i tid så att hon slipper riskera kronisk snuva. {#emotions_dlg.flower}
  • Jossofräs

Det är väl klart man går till veterinären om det är något galet! Att inte göra det vorde ju som att strunta i att ringa vårdcentralen eller bvc om något av barnen är sjuka, man är lika ansvarig för ett djur som för ett barn för dom är lika oförmögna att ta hand om sig själva..

• Akko

Gick allt bra med den lilla katten?

• PumpkinQueen
    Jossofräs skrev 2011-11-24 22:14:07 följande:
    Det är väl klart man går till veterinären om det är något galet! Att inte göra det vorde ju som att strunta i att ringa vårdcentralen eller bvc om något av barnen är sjuka, man är lika ansvarig för ett djur som för ett barn för dom är lika oförmögna att ta hand om sig själva..
    Vad glad jag blir av det här inlägget! Tänk om alla var som du. {#emotions_dlg.flower}
  • Jossofräs

Nu har vi varit hos veterinären! Dom sa att det inte är kattsnuva iaf! puuh :)

Men dom trodde att hon åkt på någon mindre infektion som liten liten bebis och därför har blivit överkänslig och har en irritation i gångarna nu. Jag skulle prova med att droppa lite koksalt i näsan och se om det kan hjälpa henne på traven att bli bättre :)

PumpkinQueen skrev 2011-11-25 11:41:33 följande:
    Vad glad jag blir av det här inlägget! Tänk om alla var som du. {#emotions_dlg.flower}
     Tack! Det värmer i hjärtat :)
Svar på tråden Snorig katt