HUR kan ni tycka att Anna Wahlgrens metoder är okej??
Jag bara undrar liksom? Är ni så desperata efter sömn att ni riskerar att skada era barn för att få sova hela nätter?
Hur kan man som mamma tycka att det är okej att skjuta vagnen hårt mot en möbel så hela bebisen skakar?
http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/filmer-tryckpressen
Att det är lugnt att lämna en liten bebis förtvivlat skrikandes i ett mörkt rum, på MAGE bland en massa filtar som han/hon lätt kan kvävas i (samtidigt som man dessutom rabblar en psykotisk ramsa som gör mig illamående ..) .
http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/filmer-ett-sovexempel
Att det är helt OK att lägga bebisen på hårt underlag , tvinga huvudet åt sidan och hålla fast, för att sedan buffa rumpan hårt med knytnäven?
http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/filmer-tillrattalaggande-buffning-solfjader
Att ruska vagnen så hårt som hon gör kan ju för sjutton skada barnet !! Här pratar bvc om att inte skaka sitt barn och folk undrar hur man ens kan komma på tanken. Men sen gör ni sånt HÄR?
http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/filmer-vagning
Förstår inte att det finns föräldrar som går på hennes skit och GÖR såhär mot sina barn!!!
När man skaffar barn så får man ju för sjutton räkna med att sova mindre och anpassa sig efter bebisen i början. Det är ju bara stört om man tycker det ska vara tvärtom.. att en liten bebis ska anpassa sig efter
föräldrarnas behov!
Att då börja med sånt här skit som hon håller på med, för sin egen vinnings skull, är så sinnessjukt!
Hur vore det att helt enkelt bara vänta in sitt barn tills det är REDO att sova hela natten?
Är det verkligen såå förbannat jobbigt? Om ja: Var ni verkligen redo för barn?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:00
Ni som undrar var AW med anhängare påstår att man inte ska byta blöja efter vargtimmen börjat:
Det finns många trådar där AW och dipl kurare säger att inga blöjor ska bytas efter klockan 4. Här är exempel från en tråd på AW´s forum:
Denna pojke vaknar 7 istället för 8 som är morgon enligt schemat. Han har bajs i blöjan. Råd från dipl kurare:
"Vi hade detta problemet med vår son när han var liten, han bajsade tidigt. Vi löste det med ett tjockt lager inotyol salva (inga blöjor byts efter vargtimmens intågande 04) och sen fick han en "pangramsa" att lära sig somna om på. Visst han var inte glad, men han lärde sig att bajs gör att morgonen inte börjar, att man skall och kan sova vidare. Om än dock inte så bra men det går!"
Föräldrarnas svar:
"Vi har aldrig tagit upp henne eller bytt på henne utan hon har fått invänta morgon med diverse protester. Imorse somnade hon om till ramsa och musik och sov till den riktiga morgonen. Har dock fått lite problem med röd rumpa så salva ska inhandlas imorgon!"
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:02
www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:28
Här är tråden om pojken som dunkar huvudet i spjälorna:
www.angelfire.com/art/ladydahmer/crap/anna.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-27 10:28
Trots att mamman beskriver hur spädbarnet dunkar huvudet i spjälorna och kräks slem får hon rådet att fortsätta.
"Jag vet inte hur jag ska beskriva det jag känner just nu men jag känner mig riktigt traumatiserad. Denna sista lur slutade i det mest obehagliga jag vart med om hittills med mitt barn. När det var 50 minuter kvar av luren så vaknade hon och var ledsen. Så det blev in och ut flera gånger och buffa då knappt det funkade heller. Hon spjärnade emot så jag hade knappt möjlighet att kunna buffa. Till slut efter mycket hjärtskärande skrik så tystnade hon och gnällde till ett antal gånger varpå jag gav mjuka bekräftelser varje gång. Hon sov då kanske ytterligare fem minuter innan helvetet brakade lös. Hon skrek så hon kräktes upp slem och det var dags att gå in och väcka men hon var otrösterlig. Jag får ju inte plocka upp henne när hon är ledsen men jag kunde inte lugna henne. Hon betedde sig mycket märkligt. Hon skrek så rösten brast, slem kom upp, hon vände sig om och dunkade sitt lilla huvud i spjälorna, medvetet. For runt i spjälsängen som en besatt. När jag försökte lyta i henne för att sätta henne eller ställa henne upp i spjälsängen så vred hon sig ur mitt grepp. Hon såg sig omkring i spjälsängen och blev bara mer hysterisk när hon såg vart hon var, det känns inte osm att hon ser sin spjälsäng som en trygg plats efter detta. Det låter kanske inte så farligt när jag beskriver men jag blev nästan paralyserad av det för det var så hemskt och jag var tvungen att hämta min man för jag visste inte hur jag skulle bära mig åt. Nu är jag på riktigt rädd att detta skadar mitt barn, vad ska jag göra??!!"
Tråd: www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php&t=24214&start=45
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 14:01
Ni som är emot AW´s metoder kan gå med i facebookgruppen:
www.facebook.com/groups/173628942692952
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-10 12:51
Mer oroväckande läsning:
AW beskriver den brutala solfjädern:
www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php =190985
Barn som kräks av att skrika och AW säger att mamman kan vänta att ta bort kräket tills barnet somnat om i det:
php5.web3.crystone.se/annawahlgren.com/forum...
Barn som skakat sönder sin spjälsäng i frustration:
www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php...
Barn som reagerar starkt när föräldrarna solfjädrar och försöker ta sig loss. Mamman kände det själv som hon misshandlade sitt barn.
php5.web3.crystone.se/annawahlgren.com/forum...