• fridap

teutonia syskonvagn!

Någon som vet något om den? pris? tror den heter teutonia team alu, snygg!

• Svar på tråden teutonia syskonvagn!
  • Medly

Vet ej vad den kostar men har själv försökt spåna lite, hittar inte såmkt tyvärr... Det jag är rädd för är att den ska vara lika tung och framförallt lika bred som min nuvarande vagn, Elj twin cerox. Verkar ju gå att vända styret iaf och det vill jag ha. Men jag vet inte, puffar lite åt dig iaf.

• invo

Är inte Teutonian mkt bredare än Emmaljunga och Brios syskonvagnar? Om jag inte minns helt fel så ligger priset på ungefär det samma på syskonvagnarna.

• Snutten

Jag spanar oxå på den vagnen. Jag tror att den är lika bred i yttermåttet som EL och brio men att de har konstruerat den så att sitsbredden är större.
    Det som är den stora fördelen är väl de svängbara framhjulen. Det finns tydligen även att välja lite större svängbara framhjul vad jag förstod på teutonias sida.

Finns det ingen som har den vagnen?

• gusta72

Hej.
    Vi ska köpa den vagnen nu när våra tvillingar kommer. Det finns en affär på nätet i Tyskland som säljer vagnen och där står all information om vagnen och dessutom är det billigare än här i Sverige. Sidan heter

www.mypram.com

Vi har varit och provkört vagnen och den är så himla lätt att köra och den är vändbar, man vänder inte handtaget utan själva sitt- och liggdelen. Den är bred, 79 tror, men den är så lätt handskas med och den kändes inte alls tung, tycker jag. Jag blev övertygad direkt.

• Tingilya

hej!
    Jag har inte den men ska köpa den , jag vet att den väger 17kg exkl eventuella liftar
    Så den väger nog som twin ceroxen, men iom att det är svängbara framhjul så känns den nog bra mycket lättare än ceroxen.
    Jag har för mig att den kostar 6000 här i gbg, men det är utan lift och hjul hoppas jag att det ingår då.

Här e en länk med massa frågor och svar ang team alu...

www.familjeliv.se/Search/index.php&QSort=d&pagesize=50&QPhrase=teutonia+team+alu&QAny=&QWithout=&QField=&QDate=&QDB=forum.index&ADVANCED=1&SUBMIT=.%3AS%F6k%3A.&community=&forum=&category=&trade=&area=

Svar på tråden teutonia syskonvagn!