• Zäta

Någon mer klumpig person?

Ibland blir jag bara så förbannad på allt jag lyckas med!

Flera gånger om dagen går jag in i saker. Har ständigt blåmärken på kroppen. Jag försöker verkligen ta ut svängen lite mer vid dörrkarmar, sänggavlar etc, men lyckas ändå alltid gå in i dem.

Öppnar jag ett skåp eller bär några saker tappar jag dem ofta. När jag börjar mig ner för att ta upp dem så tappar jag resten jag håller i, eller tappar det jag just tagit upp.

Jag spiller otroligt ofta om jag bär ett glas.

Mina stackars tår/armbågar/fingrar/höfter/knän är helt misshandlade.

Jag blir så förbannad på att jag alltid lyckas ställa till det så och det är så frustrerande.

Är det någon mer som är lika klumpig och klantig som mig?

Skulle kännas lite bättre om det inte bara var jag :D 

• Svar på tråden Någon mer klumpig person?
  • Sacre

Jag är lika klumpig, så du är inte ensam :)

• Zäta

Underbart!

Blir bara så trött när jag först går in i dörrkarmen, sen ska fixa klart kakan, tappar halva smeten på golvet. tar upp den, tappar igen. Gör klart kakan. Går in i dörrkarmen igen. Häller upp mjölk, tappar ut lite.

Behövde få höra att det finns fler klantar! 

• sissi07

ursäkta men hihi du är inte ENSAM kan jag slå mig gör jag det =)

jag brukar försöka stoppa in saker i skafferiet slutar oftast med att jag tappar plockar upp och slår huvudet i ett av hyllorna =)
    min pojkvän har fått frågan om han slår mig så ser min kropp ut =) har dessutom otroligt lätt för att få blåmärken. 

• Zäta
    sissi07 skrev 2011-11-22 21:24:09 följande:
    ursäkta men hihi du är inte ENSAM kan jag slå mig gör jag det =)

jag brukar försöka stoppa in saker i skafferiet slutar oftast med att jag tappar plockar upp och slår huvudet i ett av hyllorna =)
    min pojkvän har fått frågan om han slår mig så ser min kropp ut =) har dessutom otroligt lätt för att få blåmärken. 
    Samma här :P Sen blir man ju så irriterad så när sambon skrattar åt min otroliga klumpighet blir jag bara sur :P

Det där med skafferiet känner jag igen!  
  • FruLiNi

Min man är den klumpigaste jag vet. Varje dag tappar han glas, mjölkpaket, mobil, talrikar och grejer. Han lär sig aldrig.

Han är klumpig när han ska sätta sig i soffan också. Hur många gånger som helst har han satt sig på mig, trots att han ser att jag sitter / ligger där!

Jag har lärt mig att vara på min vakt i soffanSkrattande

• marla333

jag brukar kallas för den klantiga!
    tappar saker, går in i grejer, spiller ut dricka. vet inte om jag är mer fumlig eller mer tankspridd än andra, eller om jag gör fler saker samtidigt och det är därför det ofta går galet.
    virrig är jag också! hittar aldrig saker, som nycklar, mobil eller plånbok, fast jag inte har lagt dem nån annanstans...

• Zäta
    FruLiNi skrev 2011-11-22 21:26:20 följande:
    Min man är den klumpigaste jag vet. Varje dag tappar han glas, mjölkpaket, mobil, talrikar och grejer. Han lär sig aldrig.

Han är klumpig när han ska sätta sig i soffan också. Hur många gånger som helst har han satt sig på mig, trots att han ser att jag sitter / ligger där!

Jag har lärt mig att vara på min vakt i soffanSkrattande
    Jag har läst att man inte kan lära sig. Är man klumpig så är man... var kanske sambon som läste förresten. Han är övertygad om att ingen kan vara värre än mig :D

• Zäta
    marla333 skrev 2011-11-22 21:26:57 följande:
    jag brukar kallas för den klantiga!
    tappar saker, går in i grejer, spiller ut dricka. vet inte om jag är mer fumlig eller mer tankspridd än andra, eller om jag gör fler saker samtidigt och det är därför det ofta går galet.
    virrig är jag också! hittar aldrig saker, som nycklar, mobil eller plånbok, fast jag inte har lagt dem nån annanstans...

Jag är iaf inte virrig så då är jag liiiiite bättre än dig :P 
  • sissi07

oja jag vet inte hur många gånger han har fått en skopa pga att jag slagit mig halvt fördärvad och han kommer in i rummet och frågar varför jag gråter då står man där och hoppar på ett ben för att man slagit tån i pianot =)

just den frågan "varför gråter du för??" ja du ta en vild jä-la gissning. 
    haha 

• lillalillalillamysan

Jag är inte klumpig på det sättet att jag gör mig illa utan mer att jag gör knäppa saker. Skulle på konferens förra veckan och gick till helt fel byggnad (men i rätt stad). Kom en halvtimme försent p g a det. Kan tappa mat på golvet trots att jag sitter "fint" och äter vi bordet. Har trillat ner för en hel trappa när jag pratade i mobilen (aj!). 

Jag tror mig vara tankspridd och det är jag säkert men jag var aldrig såhär förut utan var då väldigt rädd för att göra bort mig. Jag har nu bestämt mig för att sluta vara duktig flicka vilket har fått det här till följd. Bättre än att vara duktigt perfekt får jag ändå lov att säga. Jag känner mig lyckligare med att kunna göra bort mig då och då. 

Svar på tråden Någon mer klumpig person?