• Anonym

Jag har hetsätit ska jag spy snälla hjälp!!

Jag har ätit, nötter , piroger med feta ost 7 små, chips200g, frukt och lite bröd under hela dagen!.. JAg mår för jävligt!! Vägde 68 imorse nu väger jag 71 snälla vad skajag göra??? Ska jag spy eller behålla det ÅNGEST för viktuppgången!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 07:35
    Vakna med lite ångest och intalar mig själv att det jag åt igår var okej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 07:36
    Vakna med lite ångest och intalar mig själv att det jag åt igår var okej.mår mest illa och har maten upp i halsen. Men ej spytt än. Vågen visar 2,5 kilo mera:( Jag hoppas att det inte syns att jag har gått upp detta!
    Hoppas sedan att det försvinner innan helgen för jag ska ut på en finmiddag med familj/släkt då mamma o pappa ska förnya sina löften!!--Urk så dum jag var igår!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 07:08
    Ja nu har det gått ett par dagar och jag känner fortfarande att jag är uppblåst. Framför allt sitter mina byxor som de ska spricka!! Och det handlar bara om 1,5 kilo uppgång.. Hur kan det vara så stor skillnad??...

usch jag som ska på middag med familjen. Plagget kommer inte passa för det skiljer sig en st från måndag o NU:///

• Svar på tråden Jag har hetsätit ska jag spy snälla hjälp!!
  • Tealhawk

Behålla det! Annars blir du bara hungrig igen och äter mer. Det andra du ska göra är att seriöst ta tag i din ätstörning.

• Anonym
    Tealhawk skrev 2011-11-22 21:36:08 följande:
    Behålla det! Annars blir du bara hungrig igen och äter mer. Det andra du ska göra är att seriöst ta tag i din ätstörning.
    Okej men jag åt inte för att jag var hungrig utan mest för att bara unna mig och vi hade en slapp dag  med vännina:((((( Usch mår skittttttttt just NU,.,,, 

Fattar inte att jag hargått upp hela 3 kilo på endag! 
  • Cikoria

nej du ska inte spy.  Det är ingen utväg imorgon är en ny dag och då kan du försöka igen.. 

Att kräkas är ingen bra utväg för nästa gång du tycker du ätit för mycke så kanske du gör så igen och igen så nej gör inte det :) . Jag vet att det är svårt..   Har själv varit i samma sits 

• Anonym (linn)

Släng ut vågen. Gå och lägg dig. Ät en ordentlig frukost imorgon. Ta tag i ditt problem.
    T ex med den här boken. Den hjälpte mig. Men det finns andra böcker, eller samtalshjälp.
    www.bok.nu/Helene_Glant/Sluta_hetsata

• Likaskeptisksomförr
    Anonym skrev 2011-11-22 21:38:16 följande:
    Okej men jag åt inte för att jag var hungrig utan mest för att bara unna mig och vi hade en slapp dag  med vännina:((((( Usch mår skittttttttt just NU,.,,, 

Fattar inte att jag hargått upp hela 3 kilo på endag! 
    Givetvis har du inte gått upp 3 kg, maten som du ätit ligger i tarmarna och jobbar sig igenom tills att det kommer ut. Till detta hör även vätska, så nej det handlar inte 3 kg upp i vikt på en dag. 
  • gersime

Du har nog tappat 2kg av det om du väger dig imorgon, sen en rask promenad till morgonen så är det borta tills torsdag

MEN du MÅSTE ta tag i din ätstörning, inte bra för varken psyke eller kroppen att vräka i sig så mycket och ångesten som följer! Ät regelbundet, nyttigt och träna! Sen är det OK att unna sig ibland!

Kram 

• Anonym

Dom 3 kilorna försvinner nog när de passerat tarmsystemet och magen inte är lika uppsvälld av mat...spy inte upp det.

• Trivelina73

Vissa dagar äter man ju så, och de är helt onödigt att spy ut det med tnake på att du kommer att skita ut de snart, om man unnar sig en dag ibland så påverkar den inte vikten i sin helhet mer än den dagen man har svullat.

• Anonym

Okej usch jag har inte haft dessa problem tidigareUSch mår förjävligt !!! Men kan kroppen ta upp allt man har ätit

• Bonsaiii

Man måste kräkas inom 15 minuter efter man ätit. Efter det har maten nått tarmarna och börjat tagits upp av kroppen. Och du kan inte av fri vilja kräkas tarminnehåll.
    Jag har haft som dig och hjälper gärna. Inboxa mig i så fall.

Svar på tråden Jag har hetsätit ska jag spy snälla hjälp!!