• Anonym

Ångest och konstant illamående som blir ond spiral då jag är typ fobisk mot att kräkas! =(

Någon som har liknande? Jag hittar inte någon ångesttråd, förstår inte hur jag inte hittar den, är jag dum på riktigt eller?

Iallafall, hur gör ni andra för att inte totalt isolera er? Äter ni mediciner mot ångesten? Gör den att illamåendet försvinner? Eller äter ni nåt speciellt mot just illamåendet?
    Jag blir tokig av det här snart! Energin är som bortblåst och allt känns så meningslöst emellanåt.. =( Ser ju ingen ljusning på det hela....
    Känns inte som att jag någonsin kommer att må bättre... =(

Jävla skitillamående! Fan!

• Svar på tråden Ångest och konstant illamående som blir ond spiral då jag är typ fobisk mot att kräkas! =(
  • Anonym

puffar upp tråden för att fler ska ha chansen att se den.

• Anonym (senn)

jag finns och har samma problematik....

• Majken

Är du illamående pga graviditet??
    Jag HATAR att må illa/kräkas och under min graviditet så åt jag T.Postafen mot illamåendet

• Anonym
    Anonym (senn) skrev 2011-11-22 23:18:15 följande:
    jag finns och har samma problematik....
    Hur känner du? Har du fått hjälp? Äter du mediciner eller hur hanterar du livet?
    Majken skrev 2011-11-22 23:18:56 följande:
    Är du illamående pga graviditet??
    Jag HATAR att må illa/kräkas och under min graviditet så åt jag T.Postafen mot illamåendet
    Jag är inte gravid, önskar att jag hade nåt att "skylla" på så att säga... Hade varit enklare att hantera då tror jag och då hade man ju vetat att det går över inom en snar framtid....
  • Anonym (senn)

Jag har varit illamående typ konstant i 17 års tid, ångestproblematik och har emetofobi på det... ingen höjdare

• Anonym

Har samma besvär. Jag mår illa och har ångest nästan varje dag. Just nu behandlas jag mot magkatarr då magen inte fungerar som den ska...Hoppas att illamåendet släpper när behandlingen är klar.

Traska runt i affärer var förr något bland det bästa jag visste, bara strosa runt och titta. Till och med handla på Willys va roligt. Nu kan jag inte gå i nån affär alls, för jag tror jag ska kräkas...Åka bilen hem till nån bekant är jobbigt då jag tror jag måste stanna efter vägen och spy.. ja vad jag en ska göra så är spyan inräknad. <jag sitter helst hemma där det finns toalett "utifall"!!
    Usch jag vill inte må såhär, jag vill kunna leva ett normalt liv igen! Spec. eftersom jag har en dotter på 11 månader, jag vill kunna visa henne världen. Inte bara 4 väggar hemma!! Blää för ångest!! 

• Anonym

Men känner ni likadant som jag gör? Att ni är rädda för att behöva kräkas? Men är egentligen medvetna om att man är frisk så att säga?

Att man liksom känner en form av obehag i magen, som är svår att beskriva som annat än typ oroskänsla eller illamående och då är man rädd att det ska bli så illa att man ska behöva kräkas, man blir rädd och detta spär på oron som i sin tur förvärrar illamåendet som kan trigga igång en rejäl panikångest, som gör att man i stort sett blir övertygad om att man ska behöva kräkas..... Så går det runt runt.... En ständig rädsla... För nåt så otroligt löjligt som att man skulle stöta upp lite osmält mat liksom... För hur lång tid tar det om man skulle behöva kräkas egentligen? Bra mycket kortare tid och med mindre obehag än en rejäl panikångestattack iallafall!

Jag blir så arg på livet ibland, när man mår såhär!

Hur gör ni för att hantera allt? För att kunna leva?

• Anonym (ångest..)

Med mig är det precis lika...jag triggar upp illamåendet mer genom att konstant tänka på det! Åh nu när det är magsjuka tider är det värre än någonsin. Försöker intala mig själv att skulle jag spy så är det så och det ä'r ju inte så farligt...men det hjälper inte.! Jag kan inte leva ett normalt liv som det är nu. Jag kan inte hantera det här. Hjälper inte magkatarr kuren så ska jag söka psykolog hjälp, för jag MÅSTE bli av med detta!

• Never ending story

Hej vännen! jag har grymma problem med panik ångest/ångest.. vägrade medicin och gick runt i två år med dagligt illamående, plus då den sjuka fobin för illamående o att kräkas.. glömde att illamåendet kunde bero på ångesten så jag fick magkatarr medicin... har nu tagit cipralex i 6mån o inte mått illa en enda dag, så ångest medicinen tog bort allt.. ja råder dig för o slippa detta helvete, kontakta vc o berätta o fråga om cipralex!

• Never ending story
    Anonym (ångest..) skrev 2011-11-23 10:16:25 följande:
    Med mig är det precis lika...jag triggar upp illamåendet mer genom att konstant tänka på det! Åh nu när det är magsjuka tider är det värre än någonsin. Försöker intala mig själv att skulle jag spy så är det så och det ä'r ju inte så farligt...men det hjälper inte.! Jag kan inte leva ett normalt liv som det är nu. Jag kan inte hantera det här. Hjälper inte magkatarr kuren så ska jag söka psykolog hjälp, för jag MÅSTE bli av med detta!
    omeprazol som ja misstänker du fått o äter, hjälper mot illamåendet under tiden, men slutar de kommer de tillbaka... jag råder dig med. ta kontakt med vc o be om cipralex, allterativt cipramil som ja tog förr.. men cipralexén har tagit bort allt mitt som ja trodde va precis OMÖJLIGT! gör de nu båda två för o slippa de här helvetet
Svar på tråden Ångest och konstant illamående som blir ond spiral då jag är typ fobisk mot att kräkas! =(