• Minifer

Tips för presentkalender till vuxna emottages med öppna armar!

Hej!

Det är så att jag och min man har bestämt oss för att fixa presentkalendrar till varandra, för skojs skull!

Så nu sitter jag här och ska hitta på 24 presenter som inte ska vara särskilt dyra . Hjälp mig!

:)

Jag är jättetacksam för alla förslag!

• Svar på tråden Tips för presentkalender till vuxna emottages med öppna armar!
  • Tow2Mater

Såna där små 'knåp-pussel' med typ två metallbitar som sitter ihop som man ska lösa och ta loss ifrån varann.

Anteckningsbok med penna.

En liten ficklampa.

En liten flaska med bildörrsolja (om ni har bil).

En ölöppnare.

En ny tandborste.

Punchpokaler (typ godis).

Fällkniv.

Nyckelring.

Kondom med jordubbssmak (ha ha!)

...

• Hultis

Skriv små lappar typ "massage 10 min", "jag lagar mat hela veckan" osv! Så gör vi och det är uppskattat av oss båda :)

• Ayyla

- skraplotter
    - 5 pack små vodkaflaskor i olika smaker, en per dag så har du 5 dagar fixat ;)
    - litet foto på er med ram
    - badbomb
    - liten humorbok tex "lilla boken om dumma politiker", "lilla boken med sportgrodor"
    - julöl
    - kylskåpsmagneter
    - massageolja (med tillhörande massage kanske?)
    - doftljus
    - godis

Har gjort kalender till sambon några gånger men kommer inte ens ihåg hälften nu. :) 

• Minifer

nu är det klart! Vi gör så att vi får varannan dag, så jag fixade 12 presenter. Det blev en raid på TGR och ica, och köpte följande: (har tight med pengar så blev billiga grejer)

1 trisslott
    1 tialott
    en 50 cl julmust
    1 kartong grönt te som han älskar
    ett litet munspel
    postit-lappar i form av pratbubblor (han är sjukt glömsk)
    en liten läslampa att ha när han läser saga för sonen (nu använder han ljuset från telefonen)
    1 delicatoboll (yep, he loves)
    en fickalmanacka för 2012
    en fin chokladkaka med mörk choklad
    ett timglas (som har ett syfte, lång historia)
    ett sådant där knåp-pussel  trä

Bara billiga grejer, trisslotten var det dyraste, men allt är ändå grejer jag tror han kan ha glädje av. Måtte han vinna en miljon nu :P

Tack för alla förslag. Ni kan ju fylla på om andra behöver tips, ser att ett par favoritat =)

Svar på tråden Tips för presentkalender till vuxna emottages med öppna armar!