Du måste logga in för att svara i en tråd.

• SimonsTilda

Modell ?

Jag har en son på 2 år, som verkligen har potential till att bli modell, jag vet dock
    inte hur jag ska gå tillväga med detta, någon som vet hur ? Han kan dedär med
    att jobba framför en kamera o varför inte låta honom göra de han tycker är kul, redan nu ?

Tacksam för svar.

mammasteen.blogg.se 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 09:53
    Jag menar alltså, tex, klädmodell på H&M, Ellos, Lindex eller liknande.

• Svar på tråden Modell ?
  • Annemone

Du kan säkert få uppmärksamhet utan att försöka få det genom ditt barn.

• SimonsTilda
    SimonsTilda skrev 2011-11-23 09:47:51 följande:
    Jag har en son på 2 år, som verkligen har potential till att bli modell, jag vet dock
    inte hur jag ska gå tillväga med detta, någon som vet hur ? Han kan dedär med
    att jobba framför en kamera o varför inte låta honom göra de han tycker är kul, redan nu ?

Tacksam för svar.

mammasteen.blogg.se 
    Jag menar alltså, typ, klädmodell på H&M, Ellos o sånt.
  • Annemone

Kan du beskriva sonens potential lite mera?

• Catastrof

Ni som verkar vara emot detta, köper ni aldrig produkter med bilder på barn på (typ blöjor, barnmat mm), eller kläder på dessa kedjor (H&M, Lindex Kappahl mfl) För de använder sig av just barnmodeller förstår ni. Jag tycker det är helt ok att låta sitt barn bli barnmodell förutsatt att barnet trivs framför kameran och tycker det är kul. Skulle ju kunna vara ett toppensätt att spara pengar till barnet för framtiden på, för det är just vad jag tycker man ska göra med eventuella intäckter från "jobbet", det ska gå till barnet så klart. Inte ok att föräldrar tjänar pengar på sina barn, men det är min åsikt.

Lycka till! 

• La Lola
    Catastrof skrev 2011-11-23 11:54:25 följande:

Ni som verkar vara emot detta, köper ni aldrig produkter med bilder på barn på (typ blöjor, barnmat mm), eller kläder på dessa kedjor (H&M, Lindex Kappahl mfl) För de använder sig av just barnmodeller förstår ni. Jag tycker det är helt ok att låta sitt barn bli barnmodell förutsatt att barnet trivs framför kameran och tycker det är kul. Skulle ju kunna vara ett toppensätt att spara pengar till barnet för framtiden på, för det är just vad jag tycker man ska göra med eventuella intäckter från "jobbet", det ska gå till barnet så klart. Inte ok att föräldrar tjänar pengar på sina barn, men det är min åsikt.

Lycka till! 

Jag förstår inte sammanhanget här måste jag säga..... Obestämd
    Vad har inköp av dessa att göra med vad man tycker om barnmodeller?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Catastrof
    La Lola skrev 2011-11-23 11:56:07 följande:
    Jag förstår inte sammanhanget här måste jag säga..... Obestämd
    Vad har inköp av dessa att göra med vad man tycker om barnmodeller?

Man stödjer barnmodellandet.. vad kan vara svårt att förstå i det?
  • La Lola
    Catastrof skrev 2011-11-23 12:11:41 följande:
    Man stödjer barnmodellandet.. vad kan vara svårt att förstå i det?
    Jag hajade verkligen inte att du menade så.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Minika

Bor i Borås och här brukar Ellos, Halens å så ha castings emellanåt...

• Atikin65

Inget konstigt alls med barnmodeller, även om det låter här som det är en hemsk företeelse:) En snabb till på www.statist.se visa att ca 8600 mammor har samma tanke/önskan som dig! Statist är för övrig en bra sida att få jobb igenom, eller så söka man till en vanlig modellagentur som har people/kids register.I Stockholm är det Stockholmsgruppen eller Mikas!

• usamamman

Vi blev fragade av en fotograf vi traffade pa ifall vi kunde tanka oss lata 1-aringen modella for klader. Vi stamde traff for att se om hon gillade det och hon hade jattekul med casting tjejerna som kladde henne och fixade runt henne i studion. Hade en jattekul dag i New York, fick med oss massa klader och bebis saker samt fina bilder som jag ar jattestolt over.

Jag skulle daremot inte soka mig till att modella dottern, en gang racker sa hon kan fa se bilderna nar hon a rstorre!

Har modellar hon:

www.lucykids.com/

Svar på tråden Modell ?