• Anonym (^^)

Hjälp mig att hitta en gravidjacka!!

Någon som vet var man kan köpa en gravidjacka till en billig peng? Har inte lust att slänga ut mer än 400 kr på en jacka, kommer ju trots allt inte ha den så länge. BF i mars så måste ha en jacka annars fryser jag ju ihjäl =/

Har kollat tradera, h&m, Ellos, Cellbells osv... Tips på någon annan sida? STRL 36! Länka gärna!!  

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta en gravidjacka!!
  • knisse

kan bara ge dig tipset att köpa en bärjacka om du vill ha dit barn i bärsele senare är det en toppen investition!

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Anonym (my)

På bonprix finns en del jackor, tror de billigaste är från 399:- ; www.bonprix.se/kategori/dam-mammamode-overdelar/

jag köpte själv en från polarn o pyret (iofs dyr) men den är verkligen toppen, varm, och kan fortfarande som höggravid knäppa den utan problem & framförallt går den att använda efter graviditeten, helt klart värt sina pengar!

• Anonym

Köpte gravidjackan från Bonprix och den såg ut som ett tält... :/ Konstig passform och stor i storleken så det blev en retur på den ganska omgående.
    Har inte heller löst problemet med vinterjacka och vet inte heller hur jag ska lösa det. Funderar på att investera i ett ordentligt underställ att ha under byxor och tröja och efter det köra lager på lager... men ngn vinterjacka som kan stängas kommer jag nog inte hitta känns det som.

• Roewell

Jag har lånat min bror dunjacka i vinter och lär ju se ut som en badboll men de får gå. Har bf 31/12 och har inte heller någon lust att slänga pengar på en mammajacka. De finns ingen lite "större" i den bekantskapskrets som du kan låna av?

• Glimma76

Min man fick köpa en ny jack, så lånar jag den nu i vinter, eftersom jag ändå inte kommer i en figursydd nu. Jag kan inte ha en billig jacka för jag är så frusen, så tyckte vi att vi var riktigt smarta nu

• Anonym

Jag köpte en skön jacka från stadium, skulle aldrig betala dessa extra pengar bara för att det kallas mammajackaSkrattande

• mommytwo

jag har beställt en från ellos. med 40% rabatt kostar den 500 kr. vet inte hur den sitter då den kommer först nästa vecka... rabatterna finns överallt.

My Baby K 091031
  • Moniqe1979

jag köpte denna från Bonprix  Väldigt A formad men det behövs, finns dragsko både under bysten och i nederkant så går att forma till lite, kanske inte världens SNYGGASTE men jag får plats  och kostade inte skjortan... dock lite kort och vid i ärmarna så har sytt i muddar i armsluten (BF 9/1 så börjar bli rätt rund på mitten nu)

• mismoa

www.lovelymama.se/mama-jackorkavajer/mamalicious-new-anouka-short-jacket-dirt
    Lite för dyr iofs, men kan vara snygg även som ogravid.

se.bestseller.com/vero-moda/outerwear/BINGOJACKET-2011/10067534,sv_SE,pd.html
    Ingen mamma jacka men kanske går ändå? I lite större storlek och så drar du åt banden?

Samma med den här: se.bestseller.com/vero-moda/outerwear/MOJITO3/4JACKET/10066080,sv_SE,pd.html

Tja, det va allt jag hann innan maten! Lycka till!  

• Anonym (^^)

Tack för alla förslag! Dock bor jag 25 mil ifrån närmaste stad så jag har inte möjlighet att gå på Stadium osv. 

Och på Cellbells finns det bara för stora storlekar, som 42 och 54. Lite stort om man är en 36 Rynkar på näsan  

• Anonym (^^)

Oj, jag menar Bonprix! Tyst

• knisse

www.babydesign.se/shop/default.aspx&productid=847740&lng=SWE

är inte en klasisk gravidjacka utan en kappa som gar att bära i och även ha efter grav. prisklassem är en nannan men fin är den

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
Svar på tråden Hjälp mig att hitta en gravidjacka!!