Du måste logga in för att svara i en tråd.

• AnnaBolt

Tror ni min idé funkar?

Hej svej! Jag fick en idé igår som jag tänkte prova. Jag har en garderob med MASSA kläder. Cirka 50 linnen och 20 tröjor och så vidare... Jag har själv tröttnat på kläderna eftersom jag haft dem på mig ganska mycket. De är kläder som liksom inte går ut tiden utan är mode nu med fast jag köpte dem för ganska länge sen.

Jag funderar på om man skulle kunna sälja hela garderoben nånstans. Lägga ut ett pris för allt :) Sådant som ser gammalt ut har jag redan slängt så det är inget sunkit eller trasigt utan allt är fint :) Är shopoholic och vill köpa nytt men får inte plats i garderoben och har inte alla pengar i världen.

Skulle ni kunna tänka er att köpa någons garderob eller är det ingen som är så Crazy? ;) Vilket ungefärligt pris skulle ni ge för cirka 50 linnen, 20 tröjor, 4 kjolar och tre par byxor?

P.S jag är 21 år och allt är i storlek xs-s om ni är nyfikna! :)

• Svar på tråden Tror ni min idé funkar?
  • MissLavinia

Prova med Tradera. Där är det många som lägger ut "klädpaket" till auktion. Fast om jag vore du skulle jag dela upp det i något mindre paket. Svårt kanske också att få bra bilder på så mycket.

Mäh! Jag vill också ha en frän sidfot juh! :-s
  • Hi5

Sådana mängder vet jag nog ingen som köper på sig begagnat... skulle vara ett kvinnohärbärge då möjligen, men de får nog sitt donerat.

• viochdu
    MissLavinia skrev 2011-11-23 12:10:25 följande:

Prova med Tradera. Där är det många som lägger ut "klädpaket" till auktion. Fast om jag vore du skulle jag dela upp det i något mindre paket. Svårt kanske också att få bra bilder på så mycket.

• MissLavinia

Pris har jag ingen aning om vad du kan sätta. Sätt ett reservationspris, vad du inte kan tänka dig att sälja under...

• Hi5

Har du kollat efter om det finns något klädbytargäng där du bor? Det kan ju vara något kanske.

• AnnaBolt

problemet med tradera är ju att det blir frakt också :P Och eftersom jag har tänkt sälja kläderna ganska billigt redan så får jag nog inte ett jota om jag säljer styck eller i små paket där eftersom allt går till frakten... :/

Jag vill inte byta kläderna eftersom jag är ganska petig i smaken, allt skall vara perfekt för mig ;) (det betyder inte dyrt utan endast att jag vill att det ska vara "jag" det jag köper).

• MissLavinia

Hmm ang Tradera och frakt då... Bor du i en större stad brukar det inte vara något problem med "endast avhämtning".

• annalena35

Hmm, njae, så mycket skulle jag nog inte köpa. Kanske enstaka plagg.

• MissLavinia

Testa Blocket, Eniro, lokala second handbutiker (en del köper in).

• Tufsen67

Min väninna och jag har köpt mycket billiga och bra kläder från en dansk sida som är väldigt bra, med stort utbud och bra kvalite. Jag lägger länken till sidan här så kan du kolla upp den - www.nobrain.dk Glad

• MissLavinia

no brain vilket namn på en butik!

• 010306

Nån sån där köp & sälj sida för sin ort på Facebook kanske ? så slipper du porto & andra kostnader

Svar på tråden Tror ni min idé funkar?