• Anonym

Ångest över att sätta min ettåring på dagis

Min lilla kommer som det ser ut nu att börja på dagis när han är 13 månader. Tycker att det är för tidigt men ekonomin tillåter inte att jag är hemma längre. 

Vill nu veta hur ni som har barn som börjat vid samma ålder har uppfattat det, och hur det har varit för barnen.

• Svar på tråden Ångest över att sätta min ettåring på dagis
  • Anonym (de är så små)

När min dotter var runt 8 månader började man ju tänka på det där med att hon snart skulle gå till dagis. För mig blev det så hemskt att jag började tänka att det blir tortyr för en så liten unge.
    Vi har inte jättemycket pengar men bestämde iaf att jag skulle vara ledig lite till trots att det gnagde på ekonomin. Så blev det och jag sa så småningom upp mig på mitt arbete då det ändå blev rejäla förändringar där. Idag går dottern 15 h / vecka och är 3,5 år. Det är alldeles lagom och jag studerar samt jobbar vissa helger och kvällar och då har hon pappa hemma. Om jag någon gång jobbar dag är dottern hos farfar & farmor eller mormor & morfar.
    Jag vill kunna njuta all tid jag kan medan hon är liten!

• Jessa med 3

Vår son började i samma ålder. Inskolningen gick som en dans och han har alltid trivts i förskolan! För oss var det ett val att göra så: vi ville kunna jobba deltid och inte låta barnen ha långa dagar.

• Lena

Dottern började när hon var 13mån och älskade det från första stund.

• Frontline

Grabben började när han vart 12 månader och stormtrivdes från första stunden idag 3½ år senare vill han dit varje dag och blir putt när det är helg.
    Flickan ska skolas in nu i januari och är då 13 månader och vi hoppas det går lika bra...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (ta vara på tiden)