Rädd för grannen
Usch,,kanske dumt att skriva..Men jag reagerar så kraftigt mot just vår granne..Det är en medelålders man,,som beter sig så himla sjukt..
Vi bor i hyreslägenhet och han har flyttat in för ca tre månader sedan..Problemet är att jag har sett han stå med kikare tre gånger när jag varit ute med hunden..rakt ned på mig..Så fort jag ser så vinklar han persiennen..
Nu under sommaren har han alltid balkong dörren öppen och så fort jag och sambon skall fika så hör man hur han kommer ut och lyssnar förmodligen till vår samtal...Värre är när jag ligger och solar på dagarna..man hör konstiga ljud uppifrån..Blää!!
Jag rädd för honom..för han ger mig så konstiga blickar..Mörka liksom..
Två gånger,,när jag kommit hem med hunden och precis stuckit nyckeln i låset så har jag sett i ögonvrån hur han lurar i trappuppgången..Han står alltså där och glor..
En annan gång var jag ute med hunden mitt i natten..det var mörkt ute. Han hade diarre och sambon var inte hemma..då följde han efter mig..
Känns så himla obehagligt..
Har pratat med sambon om detta men han viftar bara bort det och säger att killen skulle aldrig göra något mot mig..för vi är ju grannar..Men tänk om han är konstig? vem vet?
Jag vill nu flytta ifrån den lägenhet jag älskar så mycket..bara pga av den här karlen..
Jag pratade med en granntjej vi bjöd in på fest..och hon sade att han kallat henne för..Babe en gång..Hon känenr honom inte ens och har aldrig hälsat..
Vidrigt om han ligger på balkongen och runkar när jag solar..Usch!