Grazax!
Är det någon mer som själv tagit eller ger/gett sitt barn?
Min dotter är 5 år och har precis påbörjat sin behandling. Det kliar i munnen och hon tycker självklart inte om att ta tabletterna. Svårt för en 5-åring att förstå varför hon ska behöva ta dessa tabletter, hon kommer faktiskt inte ihåg hur jobbig sommaren var. Första veckan var lite lättare, då förklarade vi och hon fick ett bokmärke efter varje tablett. Men nu tycker hon det ska vara klart!
Nu springer hon undan och håller för munnen. Jag har svårt att veta hur jobbigt det faktiskt är. Om jag ska ge allergi-tablett eller inte. Allergitablett minskar ju effekten av tabletten, så går det utan är det att föredra. Men vad är "går"? Det är ju inte jag som ska stå ut. Men jag tycker det är så kort stund ändå som det kliar så det borde vara ok? Hon är lätt avledbar. Kan reaktionen bli värre efter hand?? Jag gissar att det bara är hon som är mer trött på att behöva ta dessa tabletterna. Hon är ju van med att jobbig medicin tar man max 10 dagar (antibiotika) eller så för att bli av med riktigt besvär man har NU (ögondroppar och nässpray).
Hur har det gått för er att ta/ge tabletterna. Någon som behövt avbryta? Har de haft effekt?